آلمان: بحران سوریه پیچیده‌تر از عراق است

۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۹ کد : ۱۹۶۵۳۴۶ سرخط اخبار

وزیر دفاع آلمان پس از دیدار با جانشین ولیعهد عربستان تاکید کرد که ریاض "شریک امنیتی مورد اعتماد برلین در مبارزه با تروریسم" است. وی همچنین پیروزی های ارتش عراق در موصل را عاملی الهام بخش برای نابودی داعش در سوریه دانست.

به گزارش ایسنا، اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان کمی پیش از سفرش به بحرین جهت شرکت در کنفرانس گفت وگوی منامه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط گفت: از دیدارم با محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور بسیار خرسندم، دیدار بسیار نتیجه بخشی بود و ما درباره تحولات اوضاع منطقه و بحران ها و درگیری های موجود در آن گفت وگو کردیم.

وزیر دفاع آلمان افزود: درباره مبارزه با داعش و چگونگی مقابله با خطر تروریسم در اینترنت و همچنین راه های محافظت از نسل جدید در برابر راه های جذب جوانان از سوی گروه های تکفیری با یکدیگر گفت وگو کردیم.

به گفته فون درلاین مذاکراتی که با جانشین ولیعهد عربستان داشت به شکلی گسترده به بحران های منطقه، روابط دوستانه میان ریاض و برلین و بررسی راهکارهای لازم جهت تقویت استراتژی دو کشور در تمامی سطوح وبه صورت ویژه در سطح اقتصادی اختصاص داشت.

وزیر دفاع آلمان در ادامه گفت: در واقع گفت وگوهای ما بسیار موفقیت آمیز بود. در این دیدار درباره اهمیت مقابله با خطر گروه های تروریستی به ویژه داعش و نیز خطرات تروریستی موجود در شبکه های اجتماعی گفت وگو کردیم همچنین دیداری در همین خصوص با معاون وزیر دفاع عربستان داشتیم.

فون درلاین افزود: پیشتر توافقنامه ای میان دو کشور در خصوص اعزام تعدادی از افسران عربستان به آلمان وآموزش آنها امضا شد. طبق این توافقنامه به صورت میانگین در سال پنج افسر عربستانی در آلمان آموزش داده می شوند.

این مسئول وزارت دفاع آلمان ادامه داد: هر دو کشور عربستان و آلمان جزء ۶۴ کشور عضو ائتلاف ضد داعش بوده و در راستای نابودی این گروه تروریستی "تلاش" می کنند. دو سال قبل ما دیدیم که داعش چگونه ایزدی ها را در موصل سر می برید اما توانستیم با این ائتلاف داعش را از موصل خارج کرده و آن را در منطقه کوچکی محدود سازیم.

وی تمرکز بیشتر بر مبارزه با داعش در عراق بیش از سوریه را اینگونه تفسیر کرد که مساله عراق و به ویژه موصل آسان تر از سوریه است و سوریه دچار بحران پیچیده تر و خطرناک تری است و ما نیازمند صبری استراتژیک هستیم.

فون درلاین تاکید کرد: ما باید عراق را نمونه ای بسیار سازنده و مفید در مبارزه با داعش و چگونگی ارتقای عملکرد ائتلاف در این امر با کمک پیشمرگ ها و نیروهای پلیس فدرال بدانیم.

وی در ادامه انتقال جنگ علیه تروریست ها به فضای اینترنتی و بخش آموزش را خواستار شد و هشدار داد که پایگاه های اینترنتی مانند گوگل، فیسبوک، یوتیوپ، اینستاگرام و دیگر پایگاه های اجتماعی به تریبون تروریست ها تبدیل شده اند و افراطی ها از آنها برای تبلیغ کار خود استفاده می کنند.

فون درلاین افزود: ما باید پس از ائتلاف ضد تروریسم ائتلافی برای آموزش تشکیل دهیم ما باید برای پیروزی در این جنگ بر اینترنت کنترل یابیم و جهت تحقق صلح امید ایجاد کنیم.

کلید واژه ها: درلاین دفاع آلمان


نظر شما :