تدابیر امنیتی بی‌سابقه برای برگزاری مراسم تحلیف ترامپ

۰۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۹۶۵۸۴۴ سرخط اخبار

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، قرار است در مراسم تحلیف دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا تدابیر امنیتی بی سابقه ای به اجرا در آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علاوه بر این یک کمیته ویژه برنامه ریزی امنیتی، طرح های کامل مربوط به تدابیر امنیتی مراسم تحلیف ترامپ را که قرار است در واشنگتن انجام شود انجام داده است

روی بلانت، رئیس این کمیته کنگره ای به نیویورک تایمز گفت: چیزی که جامعه اطلاعاتی به طور علنی می گوید چیزی است که آنها در محافل خصوصی نیز می گویند؛ چرا که ما با تهدیدهای بیشتری از جهات بیشتر بیش از هر زمان روبرو هستیم.

این نشریه در گزارش خود نوشت، انتظار می رود که دو تا سه میلیون تن از حامیان دونالد ترامپ برای مراسم تحلیف او در مقر کنگره آمریکا بیایند.

مقامات مسئول فضاهای عمومی در واشنگتن گفته اند که تا کنون ۲۳ درخواست برای برگزاری مراسم ها و تجمع هایی در حمایت و مخالفت رئیس جمهور منتخب آمریکا دریافت کرده اند.

طبق این گزارش، بالغ بر ۳۰۰۰ افسر پلیس و ۸۰۰۰ نیروی گارد ملی قرار است به کنترل ترافیک و امنیت در پایتخت آمریکا در زمان مراسم تحلیف ترامپ بپردازند.

همچنین تعداد ۵۰۰۰ پرسنل نظامی دیگر نیز برای امور تشریفاتی مستقر خواهند شد.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته که بالغ بر ۳۶ آژانس نظامی، اطلاعاتی و امنیتی وظیفه تامین امنیت رئیس جمهور و هزاران چهره شرکت کننده در مراسم تحلیف او را به عهده خواهند داشت. برآورد شده که این تدابیر برای آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

کلید واژه ها: مراسم تحلیف


نظر شما :