بایدن: روسیه به‌دنبال فروپاشی نظم بین‌المللی لیبرال است

۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۴ کد : ۱۹۶۶۲۹۸ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهور آمریکا روسیه را بزرگ ترین تهدید برای نظم لیبرال خواند و ابراز داشت مسکو تلاش خواهد کرد همان گونه که در انتخابات آمریکا نفوذ کرد، در انتخابات آتی اروپا نیز نفوذ کند.

به گزارش فارس، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس به سر می برد، در سخنرانی ای که احتمال می رود آخرین سخنرانی قابل ملاحظه اش باشد، اتهاماتی را علیه روسیه مطرح کرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از رویترز نوشت، آقای بایدن روسیه را بزرگ ترین تهدید برای نظم لیبرال خواند و ابراز داشت مسکو تلاش خواهد کرد همان گونه که در انتخابات آمریکا نفوذ کرد، در انتخابات آتی اروپا نیز نفوذ کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: «با توجه به آنکه بسیاری از کشورهای اروپایی امسال انتخابات برگزار می کنند، باید انتظار تلاش های بیشتر روسیه برای دخالت در روند دموکراتیک را داشته باشیم. من به شما قول می دهم که چنین دخالتی دوباره رخ خواهد داد. هدف نیز مشخص است: "فروپاشی نظم بین المللی لیبرال".»

دموکرات های آمریکا معتقدند روس ها به دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در پیروزی انتخاباتی کمک کرده اند. به باور آنها روس ها با استفاده از هکرهایشان، اسنادی را علیه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها رو کرده اند که منجر به کاهش اقبال عموم به وی شده است.


نظر شما :