تقلای فیون برای ماندن در رقابت‌های ریاست جمهوری فرانسه

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۳ کد : ۱۹۶۶۷۶۲ سرخط اخبار

با کاهش محبوبیت نخست وزیر سابق فرانسه در نظرسنجی ها، فرانسوا فیون با جدیت تلاش می کند تا وجهه خودش را به عنوان نامزد ریاست جمهوری از حزب محافظه کار فرانسه حفظ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همسر فرانسوا فیون، نخست وزیر سابق فرانسه و گزینه محافظه کاران برای ریاست جمهوری متهم است که برای کار انجام نشده پول دریافت کرده است.

پلیس فرانسه تحقیقات را آغاز کرده و مخصوصا به دنبال آن است که آیا پرداختی به دو تن از فرزندان فیون انجام شده است یا خیر. همچنین تحقیقاتی در سنا ترتیب داده شده تا مشخص شود آیا همسر فیون در سنا کار کرده است یا نه. این در حالی است که فیون ضمن رد هرگونه اشتباهی گفته همچنان به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری باقی می ماند.

برخی از سیاستمداران معتقدند که اگر فیون کنار بکشد، محتمل ترین و مناسب ترین گزینه "ژرار لاشه" رئیس سنای فرانسه است. نتایج دومین نظرسنجی طی دو روز نشان می دهد که اکثریت رای دهندگان معتقدند که نخست وزیر سابق فرانسه باید از انتخابات آتی که ۲۳ آوریل آغاز می شود، کنار بکشد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که انتخاب رئیس جمهوری آتی فرانسه در دور اول انتخابات در دور اول ممکن نیست و کار به دور دوم کشیده می شود. طبق همین نظرسنجی ها، فیون که زمانی گزینه خوبی برای ورود به کاخ الیزه بود، اکنون نمی تواند در دور دوم انتخابات (هفتم می) موفق عمل کند.

نظرسنجی ایفوپ فیدوسیال (Ifop Fiducial) نشان می دهد که فرانسوا فیون پس از مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه و امانوئل ماکرون، نامزد مستقل میانه رو قرار داد و در دور دوم، ماکرون می تواند لوپن را شکست دهد.

کلید واژه ها: فیون


نظر شما :