گولن قصد خروج از آمریکا را ندارد

۱۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۹۶۷۵۶۱ سرخط اخبار

افراد نزدیک به فتح الله گولن، مبلغ دینی مخالف دولت ترکیه که در آمریکا مستقر است، تاکید کردند که او قصد ندارد آمریکا را ترک کند. اخیرا گمانه زنی هایی درباره تصمیم گولن برای نقل مکان به کانادا مطرح شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان" ائتلاف به خاطر ارزش های مشترک" که یک سازمان وابسته به فتح الله گولن است در بیانیه ای سخنان مطرح شده از سوی نومن کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه را مبنی بر اینکه فتح الله گولن قصد دارد آمریکا را به مقصد کانادا ترک کند، رد کرد.

در این بیانیه آمده است: فتح الله گولن هیچ املاک و مستغلاتی در کانادا یا دیگر کشورهای جهان خریداری نکرده و قصد ندارد آمریکا را ترک کند. این چیزی بیشتر از یک شایعه بی پایه و اساس نیست که مجددا برای منحرف کردن توجهات از اقدامات استبدادی و سرکوب های داخلی دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و تحت فشار گذاشتن دولت آمریکا برای بازداشت گولن مطرح شده است.

این ائتلاف همچنین بار دیگر خواستار پایان تلاش ها برای خفه کردن صدای مخالفت دموکراتیک از سوی روزنامه نگاران، اساتید، کردها، لیبرال ها واعضای جنبش خدمت شد.

گولن از سال 1999 در تبعید خود خواسته در ایالت "پنسیلوانیای" آمریکا زندگی می کند.

ترکیه گولن و تشکیلات او تحت عنوان "جنبش خدمت" را مقصر کودتای نافرجام ژوئیه سال گذشته می داند و به دنبال استرداد وی است. این درحالی است که گولن مدعی است اردوغان شخصا این کودتا را به راه انداخته تا بهانه ای برای سرکوب منتقدان ایجاد کند.

بکر بزداغ، وزیر دادگستری ترکیه نیز از 28 ژوئیه گمانه زنی ها درباره نقل مکان گولن از آمریکا به کانادا را مطرح کرده بود.

کلید واژه ها: گولن کانادا فتح الله گولن


نظر شما :