مخالفان سوری نیز نشست ژنو را مثبت خواندند

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۳ کد : ۱۹۶۷۵۹۳ سرخط اخبار

رئیس هیات مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو برای اولین بار دیدارش با دی میستورا را مثبت ارزیابی کرده و گفت: در مورد تاریخ احتمالی از سرگیری دور بعدی مذاکرات سوریه با دی میستورا توافق کردیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، نصر الحریری، رئیس هیات مخالفان در کنفرانس های مطبوعاتی که پس از نشست مشترک با استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه برگزار شد، اظهار داشت: ما در دیدار با دی میستورا موضوع انتقال سیاسی و دیگر مسائل را براساس مصوبات نشست ژنو یک مورد بحث و بررسی قرار دادیم، همچنین به شکلی عمیق درمورد مساله آینده انتقال سیاسی در سوریه گفت وگو کردیم.

الحریری گفت: در این دیدار با دی میستورا درمورد تاریخ احتمالی از سرگیری دور بعدی مذاکرات توافق کردیم.

وی در ادامه، دیدارش با دی میستورا را برای اولین بار مثبت ارزیابی کرده و تاکید کرد: باید سکوت جهانی در برابر کشتارهای مستمر در سوریه که از شش سال قبل آغاز شده، شکسته شود و وجدان جهانی برای توقف این کشتارها به حرکت درآید.

دی میستورا پس از پایان این دور از مذاکرات ژنو آن را مثبت ارزیابی کرده بود. او طی 9 روز به شکل جداگانه با مخالفان سوری و هیات دولت دمشق گفت وگو کرد.

رئیس هیات مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو در ادامه مدعی شد، ما متعهد به مبارزه با اشکال مختلف تروریسم هستیم و میادین درگیری گواه این امر هستند. دولت

کلید واژه ها: دی میستورا


نظر شما :