ترکیه: اقدامات هلند را به شدت تلافی خواهیم کرد

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۵ کد : ۱۹۶۷۸۳۶ سرخط اخبار
نخست وزیر ترکیه سیاست های داخلی هلند در بحبوحه انتخابات در این کشور را دلیل ایجاد بحران مابین آمستردام و آنکارا دانست. 
 
 
به گزارش مهر، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه گفت: به نظر می آید، مسائل سیاسی داخلی کشور هلند باعث ایجاد تنش بین آنکارا و آمستردام شده است. 
 
وی در گفتگو با شبکه تلوزیونی ۲۴ ترکیه ادامه افزود: انتخابات عمومی ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در هلند در پیش است و ما فکر می کنیم که رفتار امروز مقامات آمستردام علیه ما به دلیل سیاست های داخلی در ارتباط با روند انتخاباتی این کشور است. 
 
ایلدریم سپس با بیان این مطلب که تنش به پایان رسید، گفت: هلند با هر شرایطی روبرو باشد، بروز چنین رفتارهایی علیه ما غیر قابل پذیرش بوده و باید به شدت تلافی شود. 
 
نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه برخورد مقامات هلند با وزیر خارجه ترکیه «رسوائی دیپلماتیک بزرگ» است، ادامه داد: متحدان اروپایی ما که در هر فرصت به دست آمده آزادی بیان، حقوق بشر و دموکراسی را یادآوری می کنند، بار دیگر در برخورد با این واقعه شکست خوردند. 
 
لازم به ذکر است که این سخنان ایلدریم پس از آن مطرح شد که کشور هلند پرواز «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که قرار بود برای دیدار با شهروندان ترک تبار مقیم هلند، به شهر روتردام سفر کند را لغو کرد. 
 
گفتنی است که مقامات هلندی همچنین خودر حامل«فاطما بتول کایا» وزیر خانواده ترکیه را که با اتومبیل به اروپا سفر کرده بود را نیز متوقف کرده و وی مجبور به ترک هلند و سفر به آلمان شد.

کلید واژه ها: هلند


نظر شما :