پنس: ترامپ ناتو را تغییر داد نه موضع خود را

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۹۶۸۷۳۱ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی با بیان اینکه دونالد ترامپ انتقادات پیشین خود درباره ناتو را نقض نکرده، مدعی شد که این جمهوری خواه میلیاردر با موفقیت این ائتلاف نظامی را به تغییر واداشته است.

به گزارش ایسنا، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه در مصاحبه با ان بی سی مدعی شد: موضع او درباره ناتو تغییر نکرده بلکه ناتو تغییر کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حین کارزارهای انتخاباتی ناتو را "منسوخ" توصیف کرد اما از زمان رسیدن به این مقام، لحن خود را تغییر داد. با این حال معاون او تاکید دارد که ترامپ ناتو را متقاعد کرده تا اولویت هایش را تغییر دهد.

پنس گفت: منظورم این است که در عرصه بین الملل، یک رئیس جمهوری داریم که گفته ناتو باید تغییر کند و متحدان ناتویی ما باید در هزینه های دفاع مشترک مشارکت کنند و بار آن را به دوش بکشند. آنها هم همین کار را کردند. آنها همچنین در حال تغییر ماموریت ناتو برای تمرکز بیشتر روی تروریسم هستند.

ادعای مایک پنس تقریبا شبیه اظهارات شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید است که تغییر در لحن ترامپ را به تغییر جهان به سمت موضع ترامپ نسبت داده بود.

اسپایسر گفته بود: اگر به تحولات نگاهی بیندازید، می بینید این نهادها، اشخاص و موضوعات هستند که به سمت موضع رئیس جمهوری آمریکا حرکت می کنند. ناتو در حال حرکت به سمتی است که از آن خواسته شده است.

کلید واژه ها: ناتو رئیس جمهوری آمریکا


نظر شما :