خشنودی ییلدیریم از پایان دوران نخست وزیری

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۲۳ کد : ۱۹۶۸۸۷۱ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، وی خوشحال است که با موفقیت وظایف خود را به عنوان آخرین نخست وزیر ترکیه انجام داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در راه بازگشت از مولداوی گفت: سیستم جدید حکومتی در ترکیه باعث "تقویت" دولت می شود و دولت را قادر می کند که بهتر از گذشته با تهدیدهایی از جمله کودتا مقابله کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستم جدید نیاز دارد کاندیدای ریاست جمهوری بیش از ۵۰ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد اتحاد و یکپارچگی ترکیه پیش می رود. دیگر هیچ جایی برای دولت های ائتلافی ضعیف وجود ندارد.

ییلدیریم اضافه کرد: ترکیه همواره زمانی با شکست مواجه شده است که دولت های ضعیف و یا برآمده از کودتاهای نظامی در سر کار بودند. دیگر چنین دولت های ضعیفی به قدرت نخواهند رسید.

نخست وزیر ترکیه درباره اصلاحات اقتصادی گفت: دولت به دنبال آماده کردن یک بسته اصلاحات اقتصادی جدید است. رفراندوم ۱۶ آوریل به پایان رسیده است. اکنون زمان زندگی است و حرکت رو به جلو است. اکنون قرار است در ۲۱ ماه مه حزب عدالت و توسعه یک کنگره فوق العاده برگزار کند و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عنوان رئیس حزب انتخاب شده است.

ییلدیریم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عبدالله گل، رئیس جمهور پیشین ترکیه به عنوان یکی از بنیانگذاران اصلی حزب حاکم در این کنگره حضور خواهد داشت گفت: البته ما وی را دعوت خواهیم کرد. هیچ گونه تبعیضی میان روسای جدید و قدیم وجود ندارد. ما همه کس را که از زمان تاسیس این حزب حضور داشتند دعوت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره استعفای اخیر "سلین سایک بوکه" در حزب مردم جمهوری خواه گفت: در حال حاضر حزب مردم جمهوری خواه دچار اختلافات داخلی شده است. همواره بعد از تغییرات مهم در این حزب این اتفاقات رخ می دهد. درست نیست که ما بخواهیم در مسائل داخلی حزب مردم جمهوری خواه دخالت کنیم.


نظر شما :