احضار سران 17 کشور عربی برای دیدار با ترامپ در ریاض

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۹۶۸۹۲۲ سرخط اخبار

شاه عربستان سعودی از سران 17 کشور عربی دعوت می کند تا برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا به ریاض سفر کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی که قرار است، 21 می جاری میزبان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باشد، همزمان از سران کشورهای عربی برای حضور در نشستی آمریکایی - عربی دعوت می کند.

به نوشته خبرگزاری ترکی «آناتولی»، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی پس از دیدار با همتای مغربی اش در «رباط» طی یک کنفرانس خبری اظهار داشت که از سوی ملک سلمان حامل نامه دعوتی برای «محمد ششم» پادشاه مغرب به منظور شرکت در نشست سران عربی با آمریکا در روز 21 می آینده بوده است.

در همین راستا خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد که ملک سلمان از رئیس جمهور تونس نیز برای حضور در ریاض دعوت به عمل آورده است.

الجبیر نیز اذعان داشت که از سران 17 کشور عربی و اسلامی برای سفر به ریاض، همزمان با سفر ترامپ به عربستان دعوت به عمل خواهد آمد. مجموعه دیدارهای ترامپ در عربستان به سه بخش نشست با ملک سلمان، نشست با سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و نشست با سران کشورهای عربی و اسلامی تقسیم خواهد شد.

گفته می شود که علاوه بر شاه مغرب و رئیس جمهور تونس، «محمد فواد معصوم» رئیس جمهور عراق و «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن، تاکنون این دعوتنامه ها را دریافت کرده اند.

ترامپ پنجشنبه پیش اعلام کرد که در نخستین تور سفرهای خارجی اش به عربستان و سپس سرزمین اشغالی فلسطین خواهد رفت.


نظر شما :