دوحه به کمک روسیه نیاز ندارد

۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۹۶۹۵۲۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه قطر در مصاحبه با یک شبکه روسی ضمن اعلام خبر اظهار آمادگی ایران و روسیه برای ارسال مواد مورد نیاز قطر به این کشور اعلام کرد در حال حاضر قطر نیازی به این کمک ها ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجه قطر در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیا ۲۴ اعلام کرد که روسیه و ایران پیشنهاد هایی به قطر مبنی بر ارسال کمک و مواد مورد نیاز این کشور مطرح کرده اند که با در نظر گرفتن شرایط فعلی به این کمک ها نیاز نداریم.

پیش تر ایران پنج هواپیما به علاوه سه کشتی حامل ۳۵۰ تُن مواد غذایی به قطر ارسال کرده است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، بحرین و برخی دیگر از کشورهای هم پیمان عربستان سعودی در پنجم ماه ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با دوحه به بهانه سیاست های خصمانه قطر، دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای دیگر و حمایت از گروه های تروریستی قطع کردند که برخی از تحریم های اقتصادی و بسته شدن مرزی های دریایی، هوایی و زمینی نیز به این قطع رابطه افزوده شد.

روسیه نیز با اعلام اینکه قصد دخالت در این بحران را ندارد، تاکید کرده بود این مساله از طریق مسالمت آمیز قابل حل بوده وبه مانعی بر سر راه مبارزه با تروریسم تبدیل شده است.

روز شنبه گذشته نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با همتای قطری خود دیدار کرده و دو طرف در خصوص بحران موجود و روابط دو جانبه در ابعاد مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

کلید واژه ها: قطر


نظر شما :