ادعای تبانی من با روسیه دروغی نفرت‌انگیز است

۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۳ کد : ۱۹۶۹۵۷۶ سرخط اخبار

دادستان کل آمریکا ادعاها مبنی بر اینکه وی در جریان کمپین انتخاباتی سال گذشته به نفع دونالد ترامپ با روس ها تبانی کرده را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جلسه ای در کنگره آمریکا که جف سشنز، دادستان کل آمریکا طی آن درباره پرونده مداخله روسیه در انتخابات اخیر این کشور سخن می گفت، شدیدا ادعاها مربوط به دیدار با مقامات روسی را رد و تاکید کرد: از هیچ تبانی از سوی اعضای تیم کمپین دونالد ترامپ با مقامات روسی اطلاعی نداشته و ندارم.

سشنز خطاب به کمیته اطلاعات سنا در این باره توضیح داد: من هرگز با مقامات روسی یا هر یک از مقامات خارجی گفت وگو یا دیدار نداشته ام که با مداخله در هرگونه کمپین یا انتخاباتی در آمریکا مرتبط باشم. من هیچ اطلاعی از وجود چنین گفت وگوهایی از سوی افراد فعال در کمپین ترامپ هم ندارم.

دادستان کل آمریکا همچنین بیان کرد: این اظهارات که من در هرگونه تبانی دست داشته ام و یا از این تبانی با دولت روسیه که به طور قطع به کشورم آسیب می رساند، آگاهی داشتم بسیار نفرت انگیز است؛ کشوری که من 35 سال با افتخار و به آن خدمت کرده ام.

جلسه مذکور اولین شهادت عمومی سشنز در این پرونده بود.

این مقام اجرایی عالی رتبه آمریکا که پیش از این از هرگونه تحقیقات درباره مداخله روسیه کنار گذاشته شده بود، اکنون در مرکز تحقیقات کنگره در پرونده مداخله در انتخابات قرار گرفته است.

سشنز در فوریه سال جاری به عنوان دادستان کل آمریکا انتخاب شد و از شخصیت های حامی ترامپ است.

با این حال جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی در تازه ترین شهادت خود ادعا کرده که سازمان تحت کنترلش اطلاعاتی دارد که می تواند درباره احتمالا مداخله سشنز در پرونده روسیه مشکلاتی ایجاد کند.

سشنز در پاسخ به ادعای کومی عنوان کرد: هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. من می توانم با قاطعیت کامل به شما بگویم که هیچ اطلاعاتی در این باره وجود ندارد.

با این حال با توجه به اینکه برخی گزارش ها حاکی از آن است که کومی به پیشنهاد سشنز از سمت خود برکنار شده است، اکنون دادستان کل آمریکا باز هم ممکن است با تحقیقات بیشتری هم در پرونده مداخله روسیه در انتخابات و هم در عدم حمایت از رئیس اف بی آی در مقابل فشارهای سیاسی، مواجه شود.

کلید واژه ها: کل آمریکا تبانی سشنز دادستان کل آمریکا


نظر شما :