سومین گروه نظامیان ترکیه‌ وارد قطر شد

۰۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۵ کد : ۱۹۶۹۸۴۵ سرخط اخبار
شبکه خبری الجزیره قطر بامداد جمعه در خبری فوری اعلام کرد: گروه جدیدی از نظامیان ترکیه وارد پایگاه هوایی «العدیده» دوحه شده است.
 
به گزارش انتخاب، الجزیره به تعداد این نیروها اشاره نکرده است.
وزارت دفاع قطر جمعه گذشته نیز در بیانیه ای ضمن تایید ورود نظامیان جدید ترکیه ای به خاک این کشور، اعلام کرد: دومین گروه از نظامیان ترکیه ای برای ملحق شدن به نیروهای های مستقر در دوحه، وارد پایگاه هوایی «العدید» شدند.
 
یکشنبه دو هفته پیش نیز اولین گروه از نیروهای ارتش ترکیه وارد دوحه شدند. اعزام نیروی نظامی ترکیه به قطر در حالی صورت می گیرد که یکی از خواسته های کشورهای چهارگانه (عربستان، امارات، بحرین و مصر) برای از سرگیری روابط با قطر، برچیده شدن پایگاه نظامی ترکیه در دوحه عنوان شده است.
 
قطر تا دوشنبه هفته آینده (سوم جولای 2017) فرصت دارد به در خواست های کشورهای چهارگانه پاسخ دهد.
 
عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
 
در تازه ترین واکنش دوحه به خواسته های 13 گانه کشورهای چهارگانه «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امورخارجه این کشور گفت: خواسته های کشورهای عربی حاکمیت قطر را خدشه دار می کند و این مسائل غیر قابل مذاکره است.
 

کلید واژه ها: دوحه قطر


نظر شما :