نماینده عربستان: دوحه پذیرفته که ایران همپیمانش است

۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۵ کد : ۱۹۶۹۹۱۰ سرخط اخبار

نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که قطر پناهگاه اول تروریست ها است و ۲۰ سال است که از گروه های تروریستی حمایت می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که دوحه پناهگاه اول تروریست‎ها و زمین حاصلخیزی برای آنها است.

المعلمی افزود: قطر پذیرفته که ایران همپیمان آن باشد و الان 20 سالی است که به حمایت از گروه های تروریستی ادامه می دهد.

نماینده عربستان در سازمان ملل همزمان به ایران و قطر حمله و ادعا کرد که قطر با ایران در ناامنی منطقه شریک است.

پس از سفر اخیر ترامپ به منطقه و حضور در ریاض، عربستان، امارات، بحرین و مصر ضمن متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، مرزهای زمینی و دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

مصر و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به قطر 10 روز فرصت دادند تا شروط 13 گانه آنها از جمله بستن شبکه الجزیره و قطع روابط دیپلماتیک با ایران را و قطع حمایت از داعش و القاعده را عملی کند، اما دوحه که اتهام مبنی بر حمایت از گروه های تروریستی را رد کرده، پاسخی مثبتی به خواسته های مطرح شده کشورهای چهارگانه نداده است.

از دیگر خواسته های کشورهای 3+1، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط خود با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، است.

کلید واژه ها: قطر دوحه


نظر شما :