مرسی: من هنوز رئیس‌جمهور قانونی مصر هستم

۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۳۴ کد : ۱۹۷۰۷۳۷ سرخط اخبار
محمد مرسی خود را کماکان رئیس جمهور قانونی مصر و محاکمه اش در دادگاه های عمومی این کشور را نادرست دانست. محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مردمی مصر که از طریق کودتای نظامی از کار برکنار شد، به همراه 21 متهم دیگر برای محاکمه مجدد در پرونده «جاسوسی برای حماس» به دادگاه تجدید نظر قاهره آورده شد.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در این دادگاه اظهار داشت: به علت اینکه هنوز نیز رئیس جمهور قانونی مصر هستم، محاکمه ام در دادگاههای عمومی صحیح نیست.
 
مرسی افزود: «طبق قانون اساسی مصر، دادرسی روسای جمهور باید به روش خاصی انجام شود. بنابراین هرچند برای دادگاه احترام قائلم، ولی آنها مجاز به این کار نیستند و اختیارات لازم را ندارند».
 
گفتنی است دادگاه تجدید نظر مصر برای مرسی در مورد پرونده جاسوسی برای حماس حکم 25 سال حبس ابد صادره را لغو کرده است. این دادگاه همچنین احکام صادره در خصوص 21 نفر دیگر به اعدام و حبس ابد را نیز لغو کرده است.
 
پیش از این دادگاه جنایی قاهره در سال 2015 محمد مرسی و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین را به اتهام «جاسوسی برای حماس» به 25 سال حبس محکوم کرده است.
 
دادستانی قاهره این افراد را متهم به ارائه اطلاعات به سپاه پاسداران ایران، حماس، حزب الله و برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی در خاک مصر متهم کرده، ولی این اتهامات توسط متهمین تکذیب شده است.
 
خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

کلید واژه ها: مرسی


نظر شما :