پوتین: وضعیت کره در آستانه جنگی تمام عیار است

۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۷ کد : ۱۹۷۱۳۱۸ سرخط اخبار

ولادیمیر پوتین در مطلبی عنوان کرد، وضعیت شبه جزیره کره با تشدید بحران روبه رو شده و در آستانه یک درگیری نظامی تمام عیار قرار گرفته است و باید مشکل آن را با گفت وگو حل کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مقاله ای که به مناسبت آغاز اجلاس گروه بریکس در شهر شیامین در جنوب چین در تاریخ 3 – 5 سپتامبر منتشر کرد، نوشت: باید صحبت هایی را درباره وضعیت شبه جزیره کره داشته باشم، در حالی که اخیرا شاهد افزایش تنش ها در وضعیت این شبه جزیره و قرار گرفتن آن در آستانه درگیری تمام عیار بوده ایم روسیه معتقد است که سیاست اعمال فشار بر پیونگ یانگ برای متوقف کردن برنامه موشکی هسته ای این کشور اشتباه و بی فایده است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مشکل کره شمالی باید از طریق گفت وگو بدون تحریک و فشار حل شود.

پوتین گفت: ما باید مشکلات این منطقه را تنها از طریق گفت وگوی مستقیم همه طرف های مربوطه بدون هیچگونه پیش شرطی حل کنیم. اقدامات تحریک آمیز، فشار و نظامی گری و الفاظ توهین آمیز تنها یک مسیر بن بست هستند.

پوتین خاطرنشان کرد: روسیه و چین یک نقشه راه برای حل بحران شبه جزیره کره ارائه کردند که هدفش کاهش تدریجی تنش ها و ایجاد مکانیزم صلح و امنیت پایدار بوده است.

کره شمالی روز سه شنبه تازه ترین پرتاب آزمایشی موشکی خود را انجام داد.

در ماه ژوئن روسیه و چین نقشه راهی برای حل بحران شبه جزیره کره از طریق تعلیق فعالیت های هسته ای کره شمالی در ازای تعلیق رزمایش های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی ارائه کردند که مورد حمایت آلمان قرار گرفت اما آمریکا آن را رد کرد و البته کره شمالی نیز هنوز پاسخی به آن نداده است.

کلید واژه ها: شبه جزیره کره


نظر شما :