ژاپن، کره شمالی را یک کشور اتمی دانست

۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۳ کد : ۱۹۷۱۵۷۸ سرخط اخبار

وزیر دفاع ژاپن گفته است که با توجه به پیشرفت فناوری در کره شمالی، این کشور قابلیت های کافی برای اینکه به عنوان یک کشور اتمی شناخته شود را داراست.

به گزارش فارس، «ایتسونوری اونودرا» وزیر دفاع ژاپن اعلام کرده که آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی اثبات کرده که فناوری های این کشور پیشرفت کرده و پیونگ یانگ حالا قابلیت کافی برای اینکه به عنوان یکی از کشورهای اتمی جهان شناخته شود، را بدست آورده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، اونودرا در مصاحبه با تلویزیون «NHK» ژاپن گفته است: «این احتمال وجود دارد که آزمایش اخیر بمب هیدروژنی کره شمالی، آزمایش بمبی 160 کیلوتنی از تی ان تی بوده باشد و فناوری های آنها واقعا پیشرفت کرده است.».

وی افزود: «این یک تهدید بزرگ است و کره شمالی این قابلیت را دارد که به عنوان یک کشور اتمی در نظر گرفته شود».

این وزیر ژاپنی همچنین تأکید کرد که گام بعدی پیونگ یانگ ممکن است آزمایش یک موشک بالستیک بین قاره ای باشد.

وی در این خصوص گفت: «قابلیت دیگری که کره شمالی می خواهد به نمایش بگذارد، موشک های بالستیک بین قاره ای است. با توجه به هدف نهایی آنها که هدف گرفتن خاک آمریکا با کلاهک های اتمی است، به احتمال زیاد گام بعدی آزمایش یک موشک بالستیک بین قاره ای خواهد بود که اگر آزمایش شود، این موشک از آسمان ژاپن عبور خواهد کرد و البته ما اوضاع را به صورت 24 ساعته و هر روز هفته تحت کنترل و نظارت داریم».

کره شمالی در تاریخ 3 سپتامبر، اعلام کرد که یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است و اعلام کرد که این بمب می تواند روی یک موشک بالستیک بین قاره ای سوار شود. چند روز قبل از این آزمایش، پوینگ یانگ یک موشک را پرتاب کرده بود که از آسمان ژاپن عبور کرد.

کلید واژه ها: ژاپن بالستیک بین قاره ای بالستیک بین قاره یک موشک بالستیک بین


نظر شما :