دوئل گلفی و نمایش اتحاد رهبران آمریکا و ژاپن روی کلاه گلف!

۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۲۹ کد : ۱۹۷۳۰۰۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به ژاپن امروز (یکشنبه) همراه با نخست وزیر این کشور به باشگاه گلف کاسومی گاسکی در حومه توکیو رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امروز در توئیتر عکسی را از خودش در کنار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این باشگاه گلف منتشر کرد و نوشت: من از صمیم قلب از ترامپ استقبال می کنم.

این دو رهبر پس از صرف ناهار به بازی گلف پرداختند و توانایی های یکدیگر را در این حوزه ورزشی تحسین کردند.

آنها همچنین کلاه سفیدی را امضا کردند که روی آن نوشته بود: "ترامپ و آبه ائتلافی محکم تر از همیشه می سازند".

ترامپ علاوه بر شینزو آبه با حرفه ای ترین بازیکن گلف ژاپن نیز رقابت کرد.

این بازی گلف به منظور استراحتی برای ترامپ و شینزو آبه پیش از برگزاری نشست دیپلماتیک مهم حول محور بحران کره شمالی صورت گرفت.

به گفته کارشناسان نخستین توقف ترامپ در ژاپن در جریان تور ۱۲ روزه اش به آسیا فرصتی است برای تاکید بر ائتلاف واشنگتن با ژاپن و دادن اطمینان مجدد به متحدان آمریکا درخصوص تهدیدات کره شمالی.

مانور هوایی روز پنجشنبه بمب افکن های آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره که درست پیش از ورود ترامپ به ژاپن صورت گرفت تاکید دارد که مسائل دفاعی و امنیت منطقه ای در راس برنامه سفر ترامپ قرار خواهد داشت.

این تحلیلگران پیش بینی می کنند که ترامپ از هر فرصتی استفاده خواهد کرد تا مجددا بر لزوم تضمین امنیت پایدار این منطقه تاکید و به تهدید کره شمالی اشاره کند.

از سوی دیگر کارشناسان تاکید کردند که انتظار دارند این سفر ترامپ عمدتا سمبلیک، نشانه ای از همبستگی با ژاپن و تاکید بر همکاری های دوجانبه به منظور دفاع در کره شمالی باشد.

آنها همچنین انتظار دارند که شینزو آبه از این فرصت برای جلب حمایت ترامپ درخصوص مساله مناقشات قلمروی چند جانبه با پکن در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی استفاده کنند.

کلید واژه ها: ژاپن شینزو آبه شینزو


نظر شما :