رمزگشایی از پوستر‌های تبلیغاتی کره‌شمالی

۰۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۵۱ کد : ۱۹۷۴۶۲۴ سرخط اخبار

موضوعات اخیر تمامی پوستر های کره شمالی دارای پیام های ضد آمریکایی است. پوستر هایی رنگی با شعار های مبارزه جویانه و تصاویر نظامی که همگی نشان دهنده تنش های روز افزون میان آمریکا و کره شمالی است و به تازگی مضمون این پوستر ها شامل پیام هایی علیه دونالد ترامپ هستند.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، یکی از ساکنان سابق پیونگ یانگ امیدوار است که مجموعه ای از تصاویر پوستر ها را به صورت انحصاری و کمی متفاوت تر به نمایش بگذارد. استنفورد همکار کاترینا زِل وگر، در پنج سالگی ساکن پیونگ یانگ بوده و تا کنون تقریبا بیش از ۱۰۰ نمونه از پوستر های داخل کشور را جمع آوری کرده است. او در حال حاضر در یک سازمان دولتی کشور سوئیس کار می کند.

 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

بیشتر تصاویر، ترویج دهنده کشاورزی و علم هستند، به گونه ای که خود را جایگزینی برای صحنه های خشونت آمیزی که غالبا به پروپاگاندای (تبلیغات سیاسی) کره شمالی مربوط می شوند، پیشنهاد می دهند. پوستر هایی که سخت کار کردن و همبستگی را ترغیب می کنند به همراه تصاویری از شهروندان که جشن های ملی را جشن گرفته اند و لبخند بر روی چهره شان دارند.

۲۵ پوستر هم اکنون در University Museum and Art Gallery هنگ کنگ به نمایش گذاشته شده اند. سی ان ان با کاترینا زِل وگر مدیر موزه در مورد عناصر طراحی پوستر ها که اغلب نادیده گرفته شده اند، صحبت می کند.

نقش بر جسته زنان
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

تصاویر سربازان پوستر های ضد آمریکایی (یا ضد ژاپنی) معمولا مردان هستند. اما از تصاویر زنان اغلب در پوستر هایی با پیام های کشاورزی و صنعتی استفاده می شوند.

زِل وگر می گوید، "کشاورزان تقریبا همیشه خوشرو هستند و زنان را تشویق می کنند تا سیاست های جدید کشاورزی و پرورش خرگوش ها و تولید پنبه را افزایش دهند."

نوته می افزاید، "زنان بیشتر در زمینه موضوعاتی که مربوط به علوم و کارگری هستند، دیده می شوند."

ضرورت ارتباط عمومی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

مقامات کره شمالی، مانند هر جای دنیا از پوستر ها به عنوان یک شیوه ارتباطی برای انتشار و انتقال مسائل عمومی استفاده می کنند. با وجود دسترسی محدود به اینترنت، فقط تعداد انگشت شماری از شبکه های تلویزیونی مجاز به پخش تبلیغات هستند، بنا براین پوستر ها یکی از موثر ترین راه های ارتباطات سراسری در کشور به شمار می روند.

زِل وگر گفت: "پوستری در سال ۲۰۰۸ روز ملی سر شماری ایجاد شد." "تقریبا همه می دانستند که برای انجام سر شماری باید در خانه بمانند."

کره شمالی همچنین تعدادی پوستر در زمینه مبارزه با دخانیات چاپ کرده، و در سال ۲۰۰۵ به کنوانسیون چارچوب سازمان بهداشت جهانی جهت کنترل دخانیات پیوسته بود. سازمان بهداشت جهانی گزارش می دهد این کشور هر ساله روز جهانی بدون دخانیات را جشن می گیرد.

شرح تحولات در کشور
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

تبلیغات به شکل پروپاگاندا کره شمالی می تواند برای ایجاد تغییرات در داخل کشور ایجاد شوند. از لحاظ تاریخی، پوستر ها الویت های رهبری کشور را در هر لحظه مشخص منعکس کرده اند.

نوته می گوید، "می توانید مشاهده کنید در طول زمان چگونه با سیاست مختلف مردم مراوده می کرده اند." "پوستر ها (همچنین) تغییرات اجتماعی، رشد اقتصادی و پیشرفت های علمی نمایش می دهند."

پوستر های مجموعه زِل وگر، برای بررسی تحولات به ویژه در بخش کشاورزی بسیار مفید بودند.

نوته می گوید، "(شما می توانید نظاره گر) تغییرات در محصولات و شیوه های کار آمد تر باشید." "یک پوستر با تصویر میکروسکوپ و مجموعه ای از محصولات، روند بررسی تغییرات عملکرد دانه ها را جهت بالا بردن باز دهی برداشت نشان می دهند."

"یک پیام مستقیم و صریح، اما من فکر می کنم که این یک نمونه خوب از سیاست های اواسط سال ۲۰۰۰ است که سعی در تحول صنعت کشاورزی داشت."

کمی تغییر در سبک شناسی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

با وجود پیشرفت های بیان شده، سبک پوستر ها از دهه ۱۹۵۰ به طور قابل ملاحظه ای پایدار بوده است. آن ها همچنان به سنت های واقع گرایی سوسیالیستی توجه زیادی دارند، یک رویکرد هنری که در سراسر جهان کمونیست، محبوب است.

نوته می گوید، "پیشرفت های واقعی دیده نمی شوند، آن ها در حقیقت به دنبال سنت های خود هستند." "پوستر های نمایشگاه دارای ظاهری یکنواخت هستند. تمامی رنگ ها و نوشته با نحوه تفکر شما تفاوت دارند، اما همگی در طول زمان ترکیبی ثابت داشته اند.

"آنچه که برای من جالب است، این است که آن ها از پیش زمینه و پس زمینه استفاده می کنند – یک همپوشانی که معمولا به خوبی تعریف شده است، آن ها از شخصیتی که به مردم می آید و با آن ها ارتباط می گیرد، استفاده می کنند و معمولا همیشه این افراد یک پیام عمومی برای مردم دارند."

نقاشی ها
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

این تداوم همچنین نشان دهنده روند تولید است که در طول دهه ها به سختی تغییر کرده است. اکثر پوستر ها – از جمله مجموعه زِل وگر، با دست نقاشی شده اند.

بسیاری از آثار در استودیو Mansudae Art تولید شده، یک مرکز دولتی که حدودا ۱۰۰۰ هنرمند با استعداد کشور در این بخش استخدام هستند. این استودیو علاوه بر پوستر، مجسمه، نقاشی، سرامیک و دیگر آثار هنری تولید می کند.

میزان سواد کشور 
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

تقریبا تمامی پوستر های کره شمالی دارای شعار های بزرگ هستند. علیرغم فقر گسترده و امید کم به زندگی، آموزش و پرورش در کره شمالی رایگان و اجباری است، مقامات کشور بیان کرده اند، آموزش ممکن است ۱۰۰ درصد نباشد، اما همگی می توانند بخوانند و بنویسند.

زِل وگر می گوید، "من تا کنون هیچ دختر یا پسر بالغی در کره شمالی ندیده ام که توانایی خواندن، نوشتن و یا حل مسئله ای ساده ریاضی نداشته باشد."

اهمیت رنگ ها
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

پوستر های تبلیغاتی معمولا به تصاویر و متن های رنگی متکی هستند. اما به عنوان یک ناظر، رنگ های نمادین برای بیننده با تعریفی مجزا نمایان می شوند.

زِل وگر توضیح می دهد، "نماد گرایی سنتی در کره شمالی بر اساس پنج عنصر – چوب، آتش، زمین، فلز و آب است." در اغلب پوستر ها پنج رنگ اصلی – آبی، قرمز، زرد، سفید و سیاه دیده می شود.

"تمامی رنگ ها معنایی دارند. رنگ قرمز رنگ سوسیالیستی، تهاجم و علاقه است. آبی به معنی صلح، هماهنگی و یکپارچگی نمادین و اغلب در پوستر های آموزشی استفاده می شود. رنگ سیاه نشان دهنده شر و تاریکی است، بنابر این اغلب در پوستر های ضد آمریکایی و ژاپنی دیده می شود و رنگ زرد به معنای رفاه و شکوه است."
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی
 
پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) کره شمالی

کلید واژه ها: پوستر کره شمالی


( ۵ )

نظر شما :