گفت‌وگوی ترامپ و السیسی درباره حمایت ایران از سوریه

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۷۵۳۸۰ سرخط اخبار

کاخ سفید در بیانیه ای بامداد دوشنبه از گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا و مصر درباره مسائل مختلف از جمله ایران خبر داد.

به گزارش گوره بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید در بیانیه ای بامداد دوشنبه از گفت وگوی تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر درباره مسائل مختلف خبر داده است. 

کاخ سفید در این بیانیه حمایت ایران از دولت سوریه را «غیرمسئولانه» خوانده و به تکرار اتهامات پیشین پرداخته است. 

در این بیانیه آمده است: «سران دو کشور درباره حمایت غیرمسئولانه ایران و روسیه از حملات بی رحمانه رژیم سوریه علیه شهروندان بی گناه رایزنی کردند.»

کاخ سفید می افزاید: «ترامپ و السیسی توافق کردند برای پایان دادن به بحران انسانی در سوریه و دست یابی به اتحاد در میان اعراب و امنیت در منطقه همکاری کنند.»

کاخ سفید در بیانیه ای که ساعاتی قبل تر منتشر کرده بود هم دولت بشار اسد را به حمله به مردم غوطه شرقی و ایران و روسیه را به حمایت از آن متهم کرده بود.  

در آن بیانیه آمده بود: «ایالات متحده، عملیات نظامی ادامه دار رژیم سوریه با حمایت ایران و روسیه علیه مردم غوطه شرقی را محکوم می کند. روسیه، بعد از تأخیرهای مکرر در تصویب قطعنامه شماره 2401 شورای امنیت که خواستار برقراری آتش بس 30 روزه در سراسر سوریه بود، راه نادیده گرفتن مفاد آن و کشتن شهروندان سوریه زیر پوشش دروغین عملیات های مقابله با تروریسم را در پیش گرفته است.»

«بشار اسد» روز یکشنبه پس از دیدار با «حسین جابر انصاری»، دستیار ویژه وزیر خارجه ایران در امور سیاسی اعلام کرد که ائتلاف به اصلاح ضد داعش به رهبری آمریکا عملا به نیروهای هوایی داعش تبدیل شده است.

رئیس جمهور سوریه گفت: تهاجم رسانه‎ای و سیاسی علیه سوریه تحت عناوین انسانی با هدف اصلی حمایت از تروریسم و تروریست‎ها پس از حملات پیاپی علیه آنها، انجام می ‏گیرد.

اسد تاکید کرد که بیشتر ساکنان غوطه شرقی ریف دمشق خواستار رهایی از محاصره تروریست به آغوش دولت هستند و از همین روی، عملیات ضد تروریستی همزمان با ایجاد گذرگاه‎های امن به مناطق تحت کنترل دولت سوریه، ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه تناقضی بین آتش بس و عملیات ضد تروریستی وجود ندارد، گفت: عملیات غوطه شرقی دمشق ادامه جنگ علیه تروریسم است.

اسد گفت: موضوع حملات شیمیایی به فرهنگنامه جعلی و قاموس دروغین غربی تبدیل شده است و تنها ابزاری است که غرب با آن برای توجیه حملات خود به ارتش سوریه استفاده می کند.

کلید واژه ها: غوطه شرقی


نظر شما :