لزوم ایجاد خط هوایی مستقیم میان مشهد و لندن

۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۹۷۵۴۰۰ سرخط اخبار

شهردار مشهد در دیدار با سفیر انگلستان در ایران خواستار ایجاد خط هوایی مستقیم میان مشهد و لندن شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، قاسم تقی زاده خامسی در دیدار با نیکلاس هاپتون، سفیر انگلستان در ایران، اظهار کرد: بر اساس تعالیم اسلام و سنت کشورمان، ایران کانون مهر، دوستی و صلح طلبی است و مسیر خود را در میهمان نوازی ادامه خواهد داد و موفقیت اروپا در استقلال عمل برای دوستی و همکاری با ایران است.

وی با بیان  این که «بین ایران و کشورهای اروپایی می توان به کارهای بزرگی دست زد»، ادامه داد: آماده هستیم دست هیأت های تجاری کشور انگلستان را به گرمی فشرده و از هم اکنون به آنان خوش آمد بگوییم.

تقی زاده خامسی تصریح کرد: به واسطه وجود بارگاه منور رضوی سالانه 25 تا 28 میلیون زائر و گردشگر قدم به مشهد می گذارند و همین امر سبب شده وضعیت اقتصادی این کلان شهر متفاوت از سایر شهرها باشد.

وی با اشاره به بررسی مجوزهای صدور پروانه هتل های 5 و 7 ستاره، خاطرنشان کرد: حتی درخواست احداث پروژه های بزرگ نیز ارائه شده و سرمایه گذار برخی از آن ها، هیأت های خارجی هستند. ساخت واحدهای مسکونی اقامتی نیز پروژه دیگری است که دنبال می شود و سرمایه گذاران به محض احداث این دست پروژه ها، پیش فروش خود را آغاز می کنند.

شهردار مشهد با اشاره به عمده سرمایه گذاری هایی که از سوی کشور انگلستان در ایران دنبال می شود، عنوان کرد: پروژه های بیمارستانی، انرژی خورشیدی و ورزشگاه ها از جمله پروژه هایی است که از سوی سرمایه گذاران انگلیسی در ایران دنبال می شود.

وی بیان کرد: یکی از مأموریت هایی که به واسطه نمایندگی کلان شهرهای کشور در اتاق بارزگانی تهران دنبال می کنم آن است که زمینه حضور هیأت های تجاری خارجی که در تهران در رفت وآمد هستند، به مشهد و کلان شهرهای دیگر نیز فراهم شود و زمینه برای گسترش تبادلات تجاری را ایجاد کنیم.

تقی زاده خامسی با اشاره به وجود جمعیت 3 میلیون نفری مسلمان انگلیس، آن را فرصتی در گسترش ارتباطات پیش رو خواند و گفت:  تمایل سفر به مشهد موضوعی نیست که خاص شیعیان باشد، بلکه اهل سنت نیز علاقه مند به سفر به این شهر مذهبی و زیارت امام هشتم(ع) هستند. بر این اساس خوب است در این موضوع برقراری پرواز مستقیم از مشهد به لندن و بالعکس پیگیری شود.

نیکلاس هاپتون، سفیر انگلستان در ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از ملاقات با شهردار مشهد، گفت: از این که فرصت ملاقات با شهردار مشهد برایم ایجاد شد بسیار تشکر می کنم، پیشنهادات خوبی از سوی وی مطرح شد که می تواند در ایجاد فرصت و همکاری بین دو کشور تاثیرگذار باشد. تلاش خواهیم کرد برای توسعه همکاری بین مشهد و لندن از این پیشنهادات بهره بگیریم.

کلید واژه ها: انگلستان


نظر شما :