سیاست روسیه همچنان حمایت و حفظ برجام است

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۹۷۶۱۰۶ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه سیاست این کشور هم چنان حمایت و حفظ برجام است و هیچ تغییری را در این زمینه نمی پذیرد، گفت: انتظار است اروپا هم چنان به تعهداتش پایبند باشد و تسلیم خواسته های آمریکا نشود.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با دو تن از معاونان وزیر امور خارجه روسیه ملاقات و درباره همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی و از جمله برجام گفت وگو کرد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با سفیر ایران اعلام کرد که سیاست روسیه همچنان حمایت و حفظ برجام است و هیچ تغییری را در قبال آن نمی پذیرد.
 وی گفت: انتظار است که اروپا نیز همچنان به تعهدات خود در قبال برجام پایبند باشد و منطقی است در جهت حفظ آن بکوشد و تسلیم خواسته های آمریکا نشود.
همچنین دو طرف در این ملاقات بر حل بحران منطقه و سوریه از طریق گفت وگوهای سیاسی تاکید کردند.
مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه همچنین در دیدار با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه تحولات منطقه و جهان از سرعت زیادی برخوردار است، تاکید کرد: شرایط کنونی اقتضا دارد تا ایران و روسیه رایزنی های فشرده و متراکمی داشته باشند.

ورشنین نیز در این ملاقات تاکید کرد: اوضاع کنونی سوریه و منطقه و جهان خطرناک است و هدف اصلی ما جلوگیری از گسترش این وضعیت است، لذا ما تلاش های فشرده دیپلماتیک خود را در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی ادامه می دهیم.

وی افزود: همکاری سه کشور ضامن آستانه در خصوص بحران سوریه، کارآمد و موفق بوده و ما به این همکاری ها ادامه خواهیم داد.


نظر شما :