روحانی عوض شده است؟

۰۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۶ کد : ۱۹۷۸۰۷۷ سرخط اخبار
تماس تلفنی روحانی

مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به کسانی که مدعی هستند روحانی مواضع خود را در حوزه سیاست‌خارجی اصلاح کرده است، گفت: افکار، اعتقادات، نظرات و برنامه های کسی به سادگی تغییر نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، خبرآنلاین نوشت: طی روزهای گذشته حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مقابل تهدیدات دولت واشنگتن مواضع ضدآمریکایی صریح و قاطعی اتخاذ کرده و هیچ فرصتی را برای پاسخ به اظهارات ترامپ از دست نداده است. او در جلسه اخیر هیأت دولت اعلام کرد: ملت ایران از ابتدا در مقابل لجاجت و بدرفتاری حاکمان آمریکا و نقض عهد آنها در همه زمینه‌ها ایستادگی و مقابله کرده و همواره راه مقاومت را انتخاب کرده است. امروز هم برخی حاکمان آمریکا حرف‌های زیادی می‌زنند که بی‌پایه و اساس است و تهدیدات پوچ از طرف برخی از این حاکمان، نیازی به پاسخ دادن و دهن به دهن شدن با آنها ندارد و انسجام و انتخاب مسیر وحدت و ایستادگی، محکم‌ترین پاسخ به سخنان سخیف آنها خواهد بود.

اما برخی شخصیت ها و رسانه های اصولگرا به نوعی تحلیل می کنند که گویی روحانی عوض شده و درباره تعامل با دنیا تغییر موضع داده است. از طرفی طیفی دیگر معتقدند که رئیس جمهور همواره ضمن تأکید بر تعامل و همکاری با کشورهای مختلف، در دفاع از منافع و مصالح ملی مقابل قدرت های زیاده خواه صراحت لهجه داشته است.

مرتضی بانک درباره ادعای برخی منتقدین این روزهای رییس جمهور به خبرآنلاین گفت: مگر می شود چنین اتفاقی بیفتد؟

مشاور رئیس جمهور اظهار کرد: به نظر نمی رسد افکار، اعتقادات، نظرات و برنامه های کسی به سادگی تغییرپذیر باشند.

بانک در ادامه افزود: رئیس جمهور دولت دوازدهم همان آقای روحانی دولت یازدهم است و تغییری نکرده است.

کلید واژه ها: حسن روحانی


نظر شما :