گزارشی تکان دهنده از تجاوز ارتش میانمار به ۱۸۰۰۰ زن

۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۷ کد : ۱۹۷۸۵۷۳ سرخط اخبار

نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که ارتش میانمار در مدت یک سال حدود ۱۸۰۰۰ زن و دختر روهینگیایی را مورد تعرض جنسی قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، نتایج پژوهش جدید «آژانس توسعه بین‌المللی اونتاریو» با موضوع «مهاجرت اجباری روهینگیا: تجربه‌های ناگفته» نشان داد که از ماه اوت سال 2017 تاکنون، حدود 24 هزار مسلمان روهینگیایی بوسیله ارتش میانمار کشته شده و حدود 18000 زن و دختر روهینگایی از سوی نیروهای ارتش مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

این پژوهش که با همکاری مؤسسات و کارشناسانی از کشورهای استرالیا، بنگلادش، کانادا، نروژ و فیلیپین انجام شد، نشان داد بیش از 40 هزار مسلمان روهینگیایی هم با گلوله ارتش میانمار مجروح شده‌اند.

بر اساس این پژوهش، آمار دقیق تعداد مسلمانانی که بوسیله ارتش میانمار کشته شده اند 23962 (881±) نفر گزارش شده است. همچنین 17718 (780±) زن و دختر روهینگیایی هم بوسیله نیروهای پلیس و ارتش میانمار مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند. در این درگیری ها بیش از 115000 خانه مسلمانان روهینگیایی بوسیله ارتش میانمار به آتش کشیده شد و 113000 خانه دیگر هم ویران شد.

پیش از این در گزارش پزشکان بدون مرز تعداد مسلمانان روهینگیایی که بوسیله ارتش میانمار از 25 اوت تا 24 سپتامبر سال گذشته میلادی کشته شدند 9400 نفر اعلام شده بود. در این میان 730 کودک زیر 5 سال بودند.

حمله ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین از 25 اوت سال گذشته میلادی آغاز شد. آمارهای سازمان ملل حاکی از آن است که ارتش میانمار با هدف پاکسازی نژادی خانه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیده است. جنایات مداوم ارتش میانمار باعث شد مسلمانان زیادی به بنگلادش بگریزند.

از 25 اوت سال 2017 تاکنون بیش از 750000 مهاجر که بیشتر آنها هم زن و کودک هستند از میانمار گریخته و به بنگلادش پناه آورده اند. بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از 40 درصد آوارگان روهینگیایی زیر 12 سال هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که مسلمانان روهینگیا در چند دهه گذشته از سوی ارتش میانمار مورد تبعیض واقع شده اند و دولت میانمار به آنها حق شهروندی نداده است.

کلید واژه ها: میانمار


نظر شما :