ادعای فاکس نیوز مبنی بر ارسال تجهیزات ساخت سلاح از ایران به لبنان

۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۸ کد : ۱۹۷۸۷۸۱ سرخط اخبار

در ادامه ادعاهای بی اساس مقامات و رسانه‌های غربی علیه ایران، شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی ارسال تجهیزات ساخت سلاح از سوی ایران به لبنان شده است.

به گزارش ایسنا،  این شبکه خبری در ادامه ادعا کرده که یک شرکت هواپیمایی ایرانی مظنون به ارسال تجهیزات اسلحه به حزب‌الله و آن چه کارخانه‌های سلاح ایرانی واقع در لبنان خوانده، است.

فاکس نیوز در ادامه با انتشار جزئیات این ادعا مدعی شده که یکی از این پروازها برای سوخت‌گیری در سوریه توقف داشته است.

این شبکه خبری در ادامه ادعاهای بی اساس و تکراری قبلی همچنین مدعی شده که آمریکا و رژیم صهیونیستی مدارکی دال بر وجود کارخانه‌های اسلحه‌سازی فعال ایرانی در لبنان، سوریه و یمن در اختیار دارند.

به گزارش ایسنا، روز جمعه نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از چند منبع غربی، ایرانی و عراقی مدعی ارسال موشک‌های بالستیک ایران به عراق و تحویل آن به گروه‌های شیعه متحد تهران در عراق شده بود.

پمپئو در واکنش به این خبر مدعی شد : به شدت نسبت به گزارشات درباره انتقال موشک‌های ایران به عراق نگران هستیم. اگر درست باشد، نقض آشکار حق حاکمیت عراق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. بغداد باید خودش درباره آنچه در عراق رخ می‌دهد، تصمیم بگیرد نه تهران.

یک مقام عراقی که خواست نامش فاش نشود، در واکنش به ادعای انتقال موشک‌های ایرانی به عراق در گفت‌وگو با روزنامه الحیات چاپ لندن گفت: این گزارشات دقیق نیست و در اطلاعات وارد شده اشکال وجود دارد. موشک‌های وارد شده در گزارش، ساخت الحشد الشعبی هستند و در جشن‌های پیروزی بر داعش به‌طور رسمی از آنها رونمایی شد.

وی افزود: برد آنها از ۵۰ کیلومتر بیشتر نیست و اطلاعات وارد شده در گزارش مبنی بر اینکه این موشک‌ها همسایگان را تهدید می‌کنند چیزی جز شایعات رسانه‌ای نیست.

وی معتقد است که این مساله می‌تواند زمینه‌ای برای قرار دادن یک مجموعه عراقی در لیست تروریست‌ها و یا هدف قرار دادن بعضی شخصیت‌هایی باشد که مخالف حضور آمریکایی‌ها در عراق هستند.

علی الحسینی، سخنگوی رسمی الحشدالشعبی در محور شمالی نیز در واکنش به این ادعا گفت که این اتهامات علیه الحشد الشعبی جدید نیست، زیرا پیش از این نیز ما را به سرقت از مناطق آزاد شده از دست داعش متهم کردند و خبر دستیابی الحشدالشعبی به موشک‌های ایرانی به منظور هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق بی‌اساس و نادرست است. الحشد الشعبی به هیچ موشکی نیاز ندارد زیرا نیازهای خود را می‌تواند از طریق دولت عراق تامین کنند به خصوص بعد از اینکه به یکی از سازمان های رسمی کشور تبدیل شد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعای مطرح شده در خصوص انتقال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به عراق را به شدت تکذیب کرد و آن را ادعایی واهی، بی‌معنی و مضحک دانست.

وی افزود: آن چه توسط برخی کانون های شناخته شده و برخی رسانه ها تحت عنوان انتقال موشک های ایرانی به عراق مطرح و منتشر شده است، سخن و کلامی بی ربط و از اساس دروغ و صرفا با هدف ایجاد هراس نزد کشورهای منطقه و در ادامه سیاست های ایران هراسی و ایران گریزی مطرح شده است؛ اخباری کاملا کذب و مضحک که هدفی جز تحت تاثیر قرار دادن روابط خارجی ایران، بخصوص روابط با همسایگان را در بر ندارد.

از سوی دیگر سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادعای برخی رسانه ها درباره اقدام ایران در آموزش و تسلیح عراقی‌ها برای مبارزه با آمریکایی‌ها را مضحک دانست و گفت: ایران به عراقی‌ها صرفا در مقابله با گروه های تروریستی کمک کرده است.

کلید واژه ها: ایران لبنان


نظر شما :