کری: برجام شفاف‌ترین توافق هسته‌ای در کل جهان بود

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۰:۴۶ کد : ۱۹۷۸۸۷۵ سرخط اخبار

«جان کری» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان بار دیگر خروج واشنگتن از برجام را هدف انتقاد قرار داد و گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با این اقدام، نشان داد که بی اعتمادی به این کشور از سوی ایرانی ها درست بود.

به گزارش ایرنا، وی در گفت وگوی بامداد شنبه خود (به وقت تهران) با «فرید زکریا» مجری این شبکه گفت: خروج آمریکا از برجام، اقدامی خطرناک و فکر نشده بود که بر مبنای راهبرد گسترده‌ای بنا نشد و در جلب حمایت دیگر کشورها ناکام ماند.

کری گفت: این اقدام تحقق یک وعده انتخاباتی بود که در گرماگرم مبارزات انتخاباتی مطرح شد و هیچ نقشی در مسیر دستیابی به اهداف رئیس جمهوری ندارد؛ البته اگر اساساً هدفی تعریف شده باشد.

وی ادامه داد: این توافق، قوی‌ترین، توجیه‌پذیرترین و شفاف‌ترین توافق هسته‌ای در کل جهان بود.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت: ترامپ با اقدام خود، موضع تندروها در ایران را تقویت کرده است؛ او به کسانی قدرت داده که می‌گفتند شما نمی‌توانید با آمریکا مذاکره و به آن‌ها اعتماد کنید؛ چرا که آن‌ها شیطان بزرگ هستند.

کری ادامه داد: ترامپ حرف آن‌ها را ثابت کرد. او روحانی و آن‌هایی را که قصد حرکت در مسیر منطقی‌ و معقول‌تری داشتند، در شرایط سیاسی بسیار سخت‌تری قرار داد.

کلید واژه ها: جان کری برجام


( ۱ )

نظر شما :