مدیرعامل هما: اروپا مجوز تحویل ایرباس‌ها به ایران را از آمریکا بگیرد

۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۹۸۰۶۶۶ سرخط اخبار

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که نگران مسائل مربوط به تحریم نیستیم، گفت: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند هواپیماهای ATR مجوز تمدید اوفک برای تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران ایر را دریافت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، فرزانه شرفبافی در نشست خبری با اشاره به این‌که در حال برنامه‌ریزی پروازها در مسائل مربوط به تحریم‌ها هستیم، اظهار کرد: آمریکا ناجوانمردانه هما را در لیست تحریم قرار داده، آنها حتی هواپیماهای زمینگیر و متلاشی شده ما را  تحریم کرده‌اند.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که جلو همکاری با هما را بگیرند، افزود: با وجود اعمال تحریم‌ها از روش‌های مختلف برای انجام پروازها به اروپا استفاده کرده‌ایم.

وی با یادآوری این‌که سه قرارداد بزرگ برای خرید هواپیما در دوره برجام امضا کردیم، تصریح کرد: بر این اسسا 16 فروند هواپیما شامل سه فروند ایرباس و 13 فروند ای تی آر وارد کشور شد.

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به این‌که 5 فروند واپیمای ای تی آر با تمدید مجوز اوفک تحویل هما شد، گفت: از این هواپیماها برای پروازهای داخلی و خارجی (باکو)  استفاده می‌شود.

شرفبافی با بیان این‌که از هیچکدام از قراردادهای خرید هواپیما کوتاه نیامده‌ایم و دست بالا را داریم، اظهار کرد: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند ATR ها تمدید مجوز اوفک هواپیماهای ایرباس را از آمریکا بگیرد.

وی در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر این‌که در سال جدید برای پرداخت حقوق پرسنل هما از زیرمجموعه‌های وزارت راه استقراض کرده‌اید، گفت: برای پرداخت حقوق دیماه سال گذشته 20 میلیارد تومان از سازمان بنادر و دریانوردی استقراض و همان سال هم آنرا تسویه کردیم. این استقراض مجوز وزیر وقت را داشت.

وی درباره صندوق بازنشستگی هما نیز افزود: مطابق دستور معاون رئریس جمهوری باید تمام صندوق‌های بازنشستگی تجمیع شوند و ما هم در هما همین تکلیف را داریم و در بودجه سال 98 این تقاضا را داشته‌ایم. امیدواریم مجلس این موضوع را تصویب کند تا وضعیت پرداخت حقوق بازنشستگان مشخص شود.

کلید واژه ها: هواپیمایی هما فرزانه شرفبافی


( ۱ )

نظر شما :