آمریکا، معافیت عراق از تحریم‌ ایران را ۹۰ روز تمدید کرد

۲۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۹۸۰۷۱۵ سرخط اخبار

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام دولتی عراق خبر داده که واشنگتن معافیت عراق از تحریم‌های ایران را به مدت 90 روز تمدید کرده است.

خبرگزاری فرانسه: آمریکا، معافیت عراق از تحریم‌ ایران را 90 روز تمدید کرد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه غربی به نقل از منبع دولتی عراق خبر داده که آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را 90 روز تمدید کرده است.

خبرگزاری فرانسه امروز پنجشنبه در گزارشی به نقل از یک مقام دولت عراق از تمدید 90 روزه استثنای عراق از تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران خبر داد.

دولت آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ایران، با تاکید‌های بغداد درباره لزوم مستثنی شدن از تحریم‌های ایران روبرو شد و در پاسخ به عراق معافیت 45 روزه برای واردات انرژی از ایران داد.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق اخیرا گفته بود که هیاتی را برای مذاکره با آمریکا برای تداوم معافیت این کشور از تحریم‌های ایران به واشنگتن اعزام می‌کند.

یک منبع دولتی عراق که در مذاکرات با آمریکا حضور داشته، امروز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که هیات اعزامی بغداد توانسته است تمدید 90 روزه معافیت از تحریم‌های ایران را به دست آورد.

این منبع عراقی که نامش فاش نشده، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا به عراق برای مشارکت با شرکت‌های آمریکایی به منظور رفع نیازهای انرژی خود فشار آورده بود، به این جمله بسنده کرد که این موضوع، بخشی از «رایزنی‌های پیچیده» بوده است.

پیش از این برخی رسانه‌ها از فشارهای واشنگتن به بغداد برای جایگزین کردن شرکت‌های آمریکایی به جای شرکت‌های ایرانی به منظور تامین نیازهای انرژی عراق خبر داده بودند.

کلید واژه ها: بازگشت تحریم های ایران عراق ایالات متحده امریکا


( ۱ )

نظر شما :