ایران ممکن است از عراق به اسراییل حمله کند!

۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۸۰۹۱۳ سرخط اخبار

رییس اطلاعات ارتش اسراییل مدعی شد حضور فزاینده ایران در عراق تهدیدی برای اسراییل محسوب می شود.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت " تایمر اسراییل"، ژنرال " تمیرهیمن" رییس اطلاعات ارتش اسراییل دیروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در تل‌آویو، با ادعای اینکه نفوذ رو به گسترش ایران درعراق یک تهدید بالقوه علیه اسرائیل است مدعی شد، ایران می‌تواند از عراق به عنوان سکویی برای حمله علیه اسرائیل استفاده کند.

این ژنرال اسراییلی با ادعای اینکه حضور نیروهای قدس سپاه پاسداران در عراق می‌تواند تهدیدی برای امنیت کل منطقه خاورمیانه باشد، افزود:" ایران ممکن است از عراق به منزله صحنه نمایش بی‌دردسر در پیشبرد تجاوزهایش استفاده کند، همان کاری که تاکنون در سوریه انجام می‌داده است؛ چنین حضوری می‌تواند یک تهدید جدی برای اسرائیل باشد."

این مقام نظامی اسراییلی با اشاره به تثبیت موقعیت بشار اسد در سوریه به کمک ایران، روسیه و حزب الله لبنان، در کنار اعلام خروج نیروهای آمریکائی از سوریه، سال جاری میلادی (2019) را سال تغییر و تحولات بالقوه مهم دانست که اسراییل تحولات منطقه در این سال را از نزدیک دنبال خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به پای‌بندی ایران به برجام تاکید کرد اسراییل تلاش‌های خود را برای ممانعت از دور زدن تحریم‌های آمریکا از سوی ایران، به کار خواهد بست.

این ژنرال اسراییلی همچنین درباره چشم‌انداز روابط با حزب الله و حماس در سال 2019 گفت این دو گروه خواهان جنگ با اسراییل نیستند اما در عین حال تاکید کرد بر اثر شرایط متشنج بین اسراییل و حزب الله و حماس، هر نوع اشتباه محاسبه ممکن است به جنگ بینجامد.

او در عین حال گفت حزب الله به واسطه تنش‌های سیاسی داخلی لبنان و مشکلات تحریمی ایران برای حمایت مالی، از این گروه،در تنگنا قرار گرفته است.

کلید واژه ها: ایران اسرائیل عراق


( ۳ )

نظر شما :

احسان ۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۷
داره خروج آمریکا ز سوریه را ماستمالی میکنه مثلا که آمریکا نیروهاش رو میبره عراق یعنی داره از امنیت اسرائیل حمایت می کنه ما که باور کردیم دیپلماسی ایرانی هم باور کنه