اسرائیل: سوریه طی دو سال با چهارصد موشک نیروی هوایی ما را هدف قرار داد

۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۶ کد : ۱۹۸۱۱۳۳ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که به اعتقاد وی، هیچ یک از دشمنان اسرائیل قصد حمله‌ به این رژیم را ندارند. وی علت این امر را "قدرت ارتش اسرائیل" عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، "گادی آیزنکوت"، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که دوره ریاستش اتمام یافته است، در مصاحبه‌ای با رادیو عبری‌زبان "کان" گفت: پس از کنترل ارتش سوریه بر بیشتر مناطق این کشور آزادی عمل در سوریه پیچیده‌تر شده است.

آیزنکوت در این گفتگوی رادیویی اظهار کرد: در طول دو سال بیش از ۴۰۰ موشک از اراضی سوریه به سمت نیروی هوایی ما شلیک شد، اما این موشک‌ها تنها یک بار یک فروند جنگنده اف ۱۶ را سرنگون کردند و دو خلبان‌ این جنگنده با چتر خارج شده و خود را نجات دادند.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: پس از کنترل ارتش سوریه بر بیشتر مناطق این کشور عملیات پیچیده‌تر شد. ما تلاش‌های خود را برای ناکام گذاشتن اهداف حزب الله بیشتر کردیم، به این معنا که حزب الله اکنون قادر به هدف قرار دادن پایگاه‌ها در اسرائیل نیست.

این ژنرال اسرائیلی بر لزوم ایجاد شرایطی تضمین‌کننده جهت بازگشت اسرائیلی‌های بازداشت شده توسط حماس در نوار غزه تاکید کرده و همزمان به لزوم مقابله با بحران انسانی موجود در غزه اشاره کرد.

این اظهارات در نشست مشورتی مطرح شد که "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حضور "اسحاق بریک"، ژنرال بازنشسته و آیزنکوت و "اومر بارلیف"، نماینده فراکسیون خارجه و امنیت در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و دیگر مسئولان ارشد دستگاه‌های امنیتی و شورای امنیت داخلی اسرائیل مطرح شد.

نتانیاهو در این نشست به وجود برخی شکاف‌ها در ارتش اسرائیل و لزوم رفع آنها اذعان کرده و گفت: استراتژی امنیتی سال ۲۰۳۰، ارتش را به مرحله‌ای بهتر از آمادگی برای مقابله با چالش‌های آتی سوق خواهد داد.

ژنرال بریک در این جلسه با انتقاد شدید از فرماندهی ارتش اسراییل، نسبت به وجود کوتاهی‌های بسیار خطرناک در سطح آمادگی‌ این ارتش برای ورود به جنگی در آینده و سطح توان ارتش برای انتقال سریع نیروها به میدان جنگ هشدار داد.

از سوی دیگر، این ژنرال بازنشسته اسرائیلی در گفتگو با کان افزود: کاهش تعداد نیروهای نظامی و کاهش دوره سربازی مردان موجب بروز این شکاف غیر قابل جبران میان انجام ماموریت‌ها و تعداد نیروها شده است.

وی گفت: اشتباه بزرگی که آیزنکوت مرتکب شد، این است که او بر امور مدیریت، نظارت و پیگیری فعالیت‌های میدانی و نیز اجرای طرحی چند ساله برای تجهیز ارتش متمرکز نبود.

ژنرال بریک ادامه داد: رهبران برجسته‌ای در ارتش اسرائیل اعتراف کرده‌اند که اوضاع بد است، اما آنها از گفتن این امر در فضای عمومی جامعه هراس دارند.

کلید واژه ها: اسرائیل سوریه


( ۲ )

نظر شما :