وزیر امور خارجه فرانسه به نجف اشرف رفت

۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۸۱۱۷۲ سرخط اخبار

 «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانسی مطبوعاتی در نجف اشرف تأکید کرد که فرانسه از روحیه اعتدالی در مرجعیت نجف اشرف تقدیر می کند.

او در سفر به نجف اشرف از مرقد امام علی (ع) بازدید و با آیت الله سیدمحمد سعید حکیم از مراجع تقلید شیعیان در نجف اشرف دیدار کرد، در کنفرانسی مطبوعاتی پس از این دیدار تأکید کرد که فرانسه از روحیه اعتدالی مراجع نجف اشرف سپاسگزار است.

لودریان تأکید کرد که فرانسه از فتوای مرجعیت دینی که با آن مردم عراق برای ایستادن در برابر تروریسم داعشی بسیج شدند تمجید می کند.

او گفت که این اولین سفر وزیر امور خارجه فرانسه به نجف اشرف در تاریخ است و تأکید کرد که فرانسه از صلح و ثبات و امنیت در عراق حمایت می کند.

لودریان که پیشتر خبر داده بود که فرانسه مبلغ یک میلیارد یورو طی چهار سال به عراق برای تقویت زیرساخت ها و بهبود خدمات و برق کمک می کند و در نجف اشرف اعلام کرد که شرکت های فرانسوی به صورت کامل آماده مشارکت در روند بازسازی و تأمین خدمات در عراق هستند.

وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه وارد بغداد شد و پس از دیدار با مقامات عراق در بغداد به اقلیم کردستان عراق و از آنجا به نجف اشرف رفت. او روز سه شنبه پس از بازدید از نجف اشرف به فرانسه بازگشت.

کلید واژه ها: فرانسه نجف اشرف ژان ایو لودریان


نظر شما :