روسیه بر لزوم مشارکت ایران در حل بحران منطقه تاکید کرد

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۱ کد : ۱۹۸۱۸۳۹ سرخط اخبار

 نماینده روسیه در سازمان ملل متحد روند سیاسی در یمن را عامل مهمی برای ثبات منطقه دانست و گفت: مشارکت کشورهای کلیدی منطقه همچون ایران نقش مهمی در تقویت امنیت جامع در منطقه و حل بحران های قدیمی و جدید خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، واسیلی نبنزیا روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع یمن برگزار شد، افزود: ما امیدواریم طرف های درگیر به بی فایده بودن درگیری های نظامی پی ببرند و به سمت فرایند سیاسی حرکت کنند.
وی یاد آور شد: روسیه از همان ابتدای درگیری ها در یمن، از راه حل سیاسی و دیپلماتیک از طریق گفت وگوی فراگیر تمام نیروهای یمنی حمایت کرده است.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: ما همچنان به ارائه کمک ها از طریق برقراری ارتباط با تمام نیروهای سیاسی کشور و طرف های ذی نفع و تشویق آن ها برای حرکت در مسیر سازنده و دوری از اقدامات نظامی ادامه می دهیم.
نبنزیا با تاکید بر اینکه وضعیت در الحدیده همچنان شکننده است، اضافه کرد: متاسفانه درگیری ها همچنان ادامه دارد و فاجعه انسانی در مقیاس وسیعی در حال افزایش است. میلیون ها یمنی گرسنه هستند و امکان دریافت دارو و خدمات لازم را ندارند، آنها به کمک نیاز دارند. زیرساخت های عمومی نیز تخریب شده است و هزینه بازسازی اقتصاد خراب شده کشور به طور اساسی رو به افزایش است.
وی تصریح کرد: ما از اعضای شورای امنیت می خواهیم به تلاش های جمعی خود برای هدایت مناقشات به روند سیاسی و همچنین دستیابی به آتش بس همه جانبه و ارسال کمک های لازم به مردم یمن، ادامه دهند.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اظهار کرد: ما از رعایت بی قید و شرط قوانین بین المللی بشردوستانه و تضمین دسترسی کمک های اولیه زندگی به تمام نقاط یمن استقبال می کنیم.
نبنزیا با تاکید بر اینکه ایجاد یک روند سیاسی در یمن، نقش مهمی در ثبات تمام منطقه خواهد داشت، افزود: ما بار دیگر بسته اقدامات امنیتی و اعتمادی که برای پیاده سازی در خلیج فارس و آینده سراسر خاورمیانه ارائه کرده بودیم را یادآوری می کنیم.
وی تصریح کرد: تمام کشورهای کلیدی منطقه شامل کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران باید در چنین فرایندی شرکت کنند که نه تنها به تقویت امنیت جامع و باورنکردنی در این بخش از جهان کمک می کند، بلکه به حل بحران های قدیمی و جدید از جمله یمن هم کمک می کند.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه تهدیدها و مقابله ها باید راهی برای گفت و گو و تعامل داشته باشند، اظهار کرد: ما باید به سرعت با یکدیگر همکاری کنیم تا فضا را بهبود بخشیم که سهم اصلی برای موفقیت مارتین گریفیث خواهد داشت.
گریفیث نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن است.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


( ۱ )

نظر شما :