بولتون: کره شمالی تسلیحات اتمی را کنار نگذارد، تحریم ها شدید می شود

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۳ کد : ۱۹۸۲۱۲۵ سرخط اخبار

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تهدید کرد در صورتی که کره شمالی برنامه تسلیحات هسته ای خود را کنار نگذارد، آمریکا تشدید تحریم ها علیه این کشور را بررسی می کند.

یک هفته پس از دیدار ناموفق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ پیونگ را تهدید به تشدید تحریم ها کرد.
بولتون در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که واشنگتن پس از دیدار ترامپ و کیم منتظر است پیونگ یانگ برنامه تسلیحات هسته ای و همه چیز مرتبط با آن را تسلیم کند.
وی تهدید کرد در صورتی که کره شمالی این کار را نکند، نه تنها تحریم های موجود علیه این کشور رفع نمی شود، بلکه واشنگتن تشدید این تحریم ها را نیز بررسی خواهد کرد.
دیدار دو روزه ترامپ و کیم چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به دلیل اختلاف دو طرف پیرامون اینکه کره شمالی تا چه حدی مایل به محدود کردن برنامه هسته ای خود است و آمریکا تا چه میزانی برای رفع تحریم ها علیه این کشور تمایل دارد، با شکست مواجه شد.
شب گذشته دو اندیشکده آمریکایی و همچنین مقام های امنیتی کره شمالی گزارش دادند که پیونگ یانگ در حال بازسازی مرکزی موشکی است که پس از دیدار اول ترامپ و کیم قول تخریب آن را داده بود.
شکست دیدار دوم ترامپ و کیم در ویتنام ابهام هایی درباره آینده مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ ایجاد کرده است. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت امیدوار است بتواند در هفته های آینده هیاتی را به کره شمالی بفرستد.
در حالی که رسانه های کره شمالی از توافق ترامپ و کیم برای ادامه مذاکرات نوشتند، «چو سون هوئی» معاون وزیر خارجه این کشور گفت که رهبر کشورش ممکن است تمایلی برای رسیدن به یک توافق نداشته باشد.

کلید واژه ها: کره شمالی جان بولتون


نظر شما :