رییس‌جمهور: اگر با هم نباشیم موفقیتی بدست نمی‌آید

۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۵ کد : ۱۹۸۲۱۳۹ سرخط اخبار

رئیس جمهور گفت: درست است که امروز در تحریم هستیم، اما یادمان باشد از اول انقلاب تا به امروز این، اولین تحریمی است که طرفدار آن چند تا کشور بیشتر نیستند و مخالفان این تحریم، اکثریت قاطع قریب به اتفاق کشورها هستند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان گیلان طی سخنانی با تبریک آغاز ماه مبارک رجب، گفت: در ماه رجب خدا به ما کمک کرده تا برای ماه عبادت، نماز و روزه آماده شویم، به دو عضو چشم و زبان هم اشاره شده که شاید بسیاری از انحرافات و مفاسد از این دو عضو آغاز شود، یعنی ممکن است حرف‌هایی زده شود که در مسیر ناصحیح باشد یا گاهی چشم آغازگر آن باشد.

وی افزود: درست است ماه‌ها و روزهای سختی در سال 97 بر مردم ما گذشته، اما باران رحمت الهی امسال جای شکر در پیشگاه خدواند دارد،‌ موفقیت‌های ما در صحنه‌های بین‌المللی جای شکرگزاری دارد.

رئیس جمهور بیان کرد: درست است که امروز در تحریم هستیم، اما یادمان باشد از اول انقلاب تا به امروز این، اولین تحریمی است که طرفدار آن چند تا کشور بیشتر  نیستند و مخالفان این تحریم، اکثریت قاطع قریب به اتفاق کشورها هستند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم‌های زیادی داشتیم، همان اوایل انقلاب هم آمریکا ما را تحریم کرد و خیلی از کشورهای غربی از او حمایت کردند. در زمان جنگ به صورت دیگر و بعد از آن نیز تحریم‌ها وجود داشته و تحریمی بوده که سردمدار آن آمریکا و طرفدار آن رژیم صهیونیستی و چند تا کشور بودند،‌ اما اکنون حتی برخی از متحدین آمریکا، کل منطقه، کل شرق آسیا، کل آفریقا، تقریبا کل آمریکای لاتین و حتی آمریکای شمالی یعنی کانادا و مکزیک و حتی در درون آمریکا با این تحریم‌ها مخالف هستند،‌ نظرسنجی اخیر نشان داده 60 درصد مردم آمریکا گفتند کار ترامپ در تحریم مردم ایران غلط بوده و او حق نداشته از برجام خارج شود.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ این یک پیروزی سیاسی است، روزنامه‌ها و رسانه‌های دنیا را بخوانید چند تا روزنامه هستند که از آن‌هاحمایت کنند، حتی در سازمان ملل تحریم‌ها را تقبیح و محکوم کردند و 2-3 تا کشور بودند که از آن‌ها حمایت کردند، این موفقیت بسیار مهمی است و نباید از یاد ببریم و فراموش کنیم نعمتی است که خدا به ما داده است.

وی اظهار کرد: در منطقه نیز موفقیت‌های زیادی را بدست آوردیم چه امسال و چه در سال‌های قبل، این موفقیت‌ها نعمت الهی است، منطقه ما حساس است؛ برای اولین بار در تاریخ منطقه،‌ ایران به عنوان تصمیم‌گیر موثر یا اصلی برای امنیت منطقه و به ویژه سوریه نقش دارد که امروز توسط سه کشور ایران، روسیه و ترکیه صورت می‌گیرد.

رئیس دستگاه اجرایی کشور همچنین ابراز کرد: در جلسات آستانه نیز ایران،‌ روسیه و ترکیه محور اصلی حل و فصل هستند و اکنون تقریبا همه این مساله را قبول کرده‌اند و حتی کشورهای مستقلی هم هستند که تقاضا دارند به این سه کشور ملحق شوند، این مساله در جلسه اخیر نیز مطرح شد،‌ چه زمانی بوده که تاکنون در یک حرکت سیاسی و بین‌المللی منطقه‌ای نقش اصلی سیاسی را ایفا کند.

روحانی در ادامه یادآور شد:‌ برای ما این موفقیت است که نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه توفیقات بزرگی را بدست ‌آورد، یادمان نرود و فراموش نکنیم این مساله مهمی است نیروهای مسلح، سپاه و ارتش در این موفقیت و پیروزی همه دست به دست هم دادیم. دولت پول و سلاح را تامین می‌کند، دولت سیاست خارجی را دنبال می‌کند، دولت بخش بزرگی از کار اطلاعاتی را انجام می دهد و نیروهای مسلح در میدان هستند و بار سنگینی را به دوش دارند، اگر با هم نباشیم موفقیتی بدست نمی آید. 

وی افزود: وقتی نظام تصمیمی می‌گیرد کسی بگوید شرایط داخلی سخت است و مردم در سختی هستند و به دیگران کمک نکنیم،‌ این حرف نمی‌تواند قابل قبول باشد؛ ما در دنیای بهم پیوسته زندگی می کنیم و نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ملت ایران علی‌رغم سختی‌ها نشان داده‌ که خسته نمی‌شوند، نشان داده‌اند مقاوم هستند،‌ نشان داده‌اند قدرت بزرگ در این منطقه هستند و اتکای آن‌ها به خداوند است.

کلید واژه ها: حسن روحانی


نظر شما :