فرانسه پروازهای «ماهان ایر» ایران را ممنوع کرد

۰۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۸۲۳۷۸ سرخط اخبار

با وجود وعده کشورهای اروپایی برای محافظت از منافع ایران در برجام، فرانسه نیز پس از آلمان پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر ایران به این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش تسنیم، فرانسه به جمع دولت‌هایی پیوست که پروازهای خطوط هوایی ماهان ایر ایران را طبق تحریم های آمریکا متوقف کردند.

ماهان هفته ای 4 پرواز به فرودگاه چارلز دوگل فرانسه در پاریس داشت.

خزانه‌داری آمریکا روز جمعه 14 ایرانی و 17 موسسه ایرانی را تحریم کرد و ادعا کرد اینها نقشی کلیدی در تلاش‌های قبلی این کشور برای ساخت سلاح های هسته ای بازی می کردند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت:« آمریکا به سیاست حداکثر فشار خود بر رژیم ایران ادامه می دهد و از تمام ابزارهای اقتصادی برای جلوگیری از ساخت سلاح های هسته ای توسط ایران استفاده می کند ».

تصمیم فرانسه برای منع فرود هواپیماهای ماهان به دنبال اقدامی مشابه توسط آلمان در ژانویه صورت گرفت.

پس از این اقدام آلمان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توییت خود سایر متحدانشان را هم به ادامه این راه تشویق کرد و گفت ماهان در خاورمیانه سلاح جابجا میکند و حامی رژیم ایران در اهداف خرابکارانه اش در منطقه است.

طبق گزارشات، این ممنوعیت فرانسه در اول آوریل اجرایی می شود.

کلید واژه ها: هواپیمایی ماهان فرانسه


( ۲ )

نظر شما :

ایرانی ۰۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۳
چقدر اروپائیها حقیرهستند ، حدود چندین سال قبل از انقلاب بود که تازه پاسپورت گرفته بودم و حقوق خوبی هم در شرکت نفت داشتم و دلار هم در آن زمان بزور هفت تا یک تومنی میشد ، تلاش برای دیدن اروپا گوئی سفر بفضا جلوه میداد ، بالاخره بارسفربستم ورفتم ، اما روزگار و گذشت زمان بما درسهائی داد که نتنها به ایران افتخار میکنم بلکه پشیمان از حتی خرج کردن یک دلار درکشورهای اروپائی هستم .
ایرانی ۰۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۴
آرزو میکنم خداوند بلائی را به امریکائی ها عطا کند که یکنفر جان سالم بدر نبرد آنوقت باید دید که اروپا دم تکان میدهد یا نه ، چقدر سخت است که باور کنیم اروپا تحت سلطه زور گوئی های امریکا قرار دارد ، براستی اگر شبانه روز بگوئیم مرگ بر امریکا بازهم کم است .