برایان‌هوک: تمدید معافیت از تحریم‌های ایران به هیچ کشوری داده نمی‌شود

۰۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۹۸۲۴۴۷ سرخط اخبار

«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران عصر چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری اسکای‌نیوز گفت که به هیچ کشوری تمدید معافیت‌ از تحریم‌های ایران داده نمی‌شود.

رئیس جمهور آمریکا بایستی تا اولین هفته ماه مه میلادی درباره صدور معافیت برای ۸ کشور شامل چین، هند، ژاپن، ترکیه، ایتالیا، یونان، کره جنوبی و تایوان تصمیم‌گیری کند و بر اساس گزارش‌ها در آستانه نزدیک شدن به موعد تمدید معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفت ایران بین اعضای تیم امنیت ملی دونالد ترامپ درباره تمدید یا عدم تمدید این معافیت‌ها اختلافات شدید وجود دارد.

هوک در ادامه این مصاحبه مدعی شد که نظام ایران به تامین مالی تروریسم می‌پردازد و آمریکا در تلاش است تا مانع از این کار شود.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به نقش ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی در جنایت علیه مردم یمن، ایران را مسئول طولانی شدن جنگ در یمن به دلیل حمایت از جنبش حوثی‌ها شد و گفت که باید در راستای خارج کردن ایران از یمن تلاش شود.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به این موضوع که آمریکا فشار اقتصادی بی‌سابقه‌ای را علیه ایران اعمال کرده هشدار داد که واشنگتن کسانی را که به دنبال نقض تحریم‌های ایران هستند مجازات خواهد کرد.

هوک در ادامه مصاحبه با اسکای‌نیوز مدعی شد که ایران به فعالیت‌های بی ثبات کننده در منطقه ادامه می‌دهد و (سردار) قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران) سیاست خارجه ایران را به پیش می‌برد. 

کلید واژه ها: برایان هوک


( ۵ )

نظر شما :