تلاش‌های اسرائیل برای تغییر بافت جمعیتی منطقه اشغالی جولان

۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۴ کد : ۱۹۸۲۴۸۴ سرخط اخبار

مقام اسرائیلی از طرحی به منظور سه برابر کردن شمار شهرک‌ نشینان در بلندی‌های جولان اشغالی طی سال‌های آتی خبر داد تا یهودیان، اکثریت جمعیت این منطقه را تشکیل دهند.

به گزارش میدل ایست نیوز به نقل از شبکه روسیا الیوم، «دیمی آبارتسف»، شهردار بخش کاتسرین واقع در منطقه جولان اشغالی گفت: «شمار ساکنان بلندی‌های جولان بر اساس طرح مذکور به حدود ۱۵۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت، این بدان معناست که تعداد یهودیان به ۱۰۰هزار نفر و شمار دروزی‌ها به ۵۰هزار نفر خواهد رسید.»

شهردار بخش کاتسرین علاوه بر موارد ذکر شده پیش‌بینی کرد که شمار ساکنان بخش متبوعش از ۸۵۰۰ نفر کنونی به ۵۰هزار نفر افزایش یابد.

آبارتسف افزود: «به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر جولان، دورنمای جدیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه ایجاد می کند.»

در همین ارتباط، وی ابراز امیدواری کرد که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان می تواند در مقابله با تحریم‌های بین المللی که سرمایه‌گذاران را به عدم سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های اشغالی تشویق می کند، نقش آفرین باشد همچنین وی عنوان داشت که اقتصاد جولان با وجود موانع بین المللی در سرمایه‌گذاری، در حال طی کردن مسیر رشد و شکوفایی است.

در حال حاضر، ۴۰ هزار نفر در بلندی های جولان زندگی می کنند که دروزی‌ها ۵۰ درصد از این جمعیت را تشکیل می دهند و این افراد خود را شهروندان سوری می دانند.

بخش کاتسرین، مرکز اداری بلندی‌های جولان و بزرگترین شهرک‌نشین این منطقه به شمار می رود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا دوشنبه هفته جاری فرمانی رسمی و اجرایی را به امضا رساند که به موجب آن واشنگتن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را که از سال ۱۹۶۷ میلادی تحت اشغال دارد، به رسمیت می شناسد، این اقدام ترامپ طی دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید صورت گرفت.

کلید واژه ها: اسرائیل جولان


نظر شما :