مادورو: شیلی و کلمبیا در قطع برق ونزوئلا نقش داشتند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۹۸۲۶۱۷ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که عواملی در شیلی و کلمبیا با حمایت و کمک های دولت امریکا در حملات سایبری علیه سیستم برق رسانی ونزوئلا دخالت داشته اند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه تله سور، 'نیکلاس مادورو' روز گذشته (شنبه) در جمع حامیان انقلاب 'هوگو چاوز' رئیس جمهوری سابق ونزوئلا خاطر نشان کرد که بیشتر حملات اخیر به سیستم برق رسانی این کشور از طریق شیلی و کلمبیا با کمک دولت آمریکا انجام شد.
وی این گونه حملات را 'تروریسم سایبری ' توصیف کرد.
مادورو افزود: آیا مردم این را می پذیرند که آنها (مخالفان) از طریق تروریسم به قدرت برسند؟ 'خوان گوایدو' بارها نشان داده که دنباله رو سرمشق های دولت آمریکا است و حتی تهدید کرده علیه کشور خودش از آمریکا درخواست اقدام نظامی کند.
رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین در جمع حامیان خود خاطر نشان کرد: ما در هر گوشه ای از این کشور به دنبال دفاع از صلح و ثبات هستیم. آنها (مخالفان و دشمنان) این صلح را از ما نخواهند گرفت.
قطعی برق در ونزوئلا که با خرابکاری در سیستم برق رسانی این کشور طی هفته های اخیر صورت پذیرفته، بر فعالیت نهادهایی مهم از جمله بیمارستان ها تاثیر منفی گذاشته است.
دولت کوبا در واکنش به این اقدام، ضمن محکوم کردن خرابکاری در سیستم توزیع برق ونزوئلا از این حادثه به عنوان یک حمله تروریستی تحت هدایت آمریکا یاد کرد.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد. 
برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند. 
مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه ونزوئلا و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام مستقر در کاراکاس متهم می کند. 

کلید واژه ها: ونزوئلا


نظر شما :