اظهارات اردوغان درباره انتخابات شهرداری، نسل‌کشی ارامنه و مخالفان درون‌حزبی

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۵ کد : ۱۹۸۳۰۹۳ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ترکیه امروز (شنبه) متعهد شد که با مخالفان خود در حزب حاکم برخورد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان یک سخنرانی اظهار کرد: در حالی که ما از بیرون مشغول مبارزه هستیم، باید بگویم که افرادی داشتیم که در داخل حزب نیز اقدامات اشتباهی به عمل آوردند.

او اظهار کرد: آنچه در هر استان و هر منطقه رخ می‌دهد، اطلاعاتش به ما می‌رسد. ما همه چیز را می‌دانیم. برای آینده این سازمان هم که شده ما خواهان مسئولیت‌پذیری آنها خواهیم بود. ما آنها روی دوشمان حمل نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهارات خود از اشاره به اسامی افراد و یا اقدامات مورد نظرش خودداری کرد اما به نظر می‌رسد بخشی از این اظهارات مربوط به شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری است.

اردوغان گفت که حزب حاکم به کمپین خود در راستای به چالش کشیدن نتایج این انتخابات و درخواست بازشماری آرا ادامه خواهد داد.

اردوغان درباره انتخابات شهرداری استانبول گفت: گروهی سازمان یافته در این اینجا مطرح است. اسنادی که در دست داریم، نشان‌دهنده آن است. می‌گویند حزب عدالت و توسعه مأیوس شده است اما به صراحت می گویم که تا لحظه آخر به مبارزه حقوقی خود ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: روند بررسی انتخابات شهرداری استانبول را که توسط شورای عالی انتخابات ترکیه ادامه دارد، تا آخر از نزدیک پیگیری می‌کنیم و پیگیری خواهیم کرد.

اردوغان با اشاره به این که هر انتخابات ابزاری برای آزمون، مبارزه و حسابرسی است، خاطرنشان کرد: آزمون انتخابات ۳۱ مارس را با موفقیت نسبتاً بزرگی پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه همچنین گفت: ملت ما از قطعیت وجود شائبه در انتخابات شهر استانبول سخن می‌گویند و خواهان برطرف شدن آن هستند.

اردوغان با بیان این که در انتخابات اخیر حزب عدالت و توسعه در سراسر ترکیه ۴۴.۴ درصد آرا را کسب کرد، ادامه داد: حزب عدالت و توسعه برای دومین بار، در انتخابات محلی بالاترین میزان آرا را با ای ن نتیجه به دست آورد.

وی تأکید کرد: پایبند به عهد و و اتحادی که در شب ۱۵ ژوئیه در میدان‌ها به وجود آوردیم، خواهیم بود.

اردوغان طی سخنانی در بیست و هشتمین نشست مشورتی با اعضای حزبش در آنکارا گفت: مهاجرت ارامنه نه یک نسل‌کشی و نه یک فاجعه بزرگ است. این فقط رویداد تلخی است که در شرایط بسیار سخت یک قرن گذشته رخ داده است.

اردوغان در خصوص موضوع «نسل‌کشی ارامنه»، افزود: اگر به اقدامی که ادعا می‌شود علیه ارامنه صورت گرفته، روی آورده بودیم، امروزه از میلیون‌ها ارمنی که در منطقه وسیعی از اروپا گرفته تا آمریکا، از شمال آفریقا گرفته تا قفقاز زندگی می‌کنند، سخن گفته نمی‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: به انجام اقدامات لازم برای خشکاندن باتلاق تروریسم در سوریه و تولید و تأمین استحکامات امنیتی نظیر سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ ادامه خواهیم داد.

کلید واژه ها: ترکیه رجب طیب اردوغان


( ۱ )

نظر شما :