"شهرک ترامپ" در بلندی‌های جولان

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵ کد : ۱۹۸۳۴۰۴ سرخط اخبار

خست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دولت این رژیم در نظر دارد تا دهکده‌ای در بلندی‌های جولان به نام رئیس‌جمهوری آمریکا بسازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این حرکت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای قدردانی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست که اواخر مارس رسماً بلندی‌های جولان را به عنوان اراضی اسرائیلی به رسمیت شناخت. این اقدام انتقادهای بین‌المللی را به همراه داشت.

نتانیاهو در جلسه دولت گفت: قول داده‌ام یک شهرک به افتخار ترامپ بسازم. بدین وسیله اعلام می‌کنم که مکان این ساخت و ساز در جولان که قرار است میزبان شهرک جدید باشد، انتخاب شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پس از پیروزی حزبش موسوم به لیکود در انتخابات پارلمانی آوریل در حال تشکیل دولت است، گفت تصمیمات مرتبط با این دهکده جدید برای تایید تسلیم دولت جدید می‌شود.

کنترل بلندی‌های جولان پس از جنگ شش روزه ۱۹۶۷ با کشورهای عربی عمدتاً در دست رژیم صهیونیستی قرار گرفت. گرچه اسرائیل با تصویب قانونی در ۱۹۸۱ از الحاق آن با سرزمین‌های اشغالی خبر داد اما سازمان ملل آن را باطل و بدون مبنای قانونی دانست. در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ پس از آنکه اسرائیل انتخابات محلی در این منطقه برگزار کرد، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را به تصویب رساند و خواستار خروج فوری نیروهای آن از این اراضی اشغالی شد.

کلید واژه ها: بلندی های جولان


( ۱ )

نظر شما :