واکنش مقامات سعودی به خبر افتتاح اولین "دیسکوی حلال" در عربستان

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۰ کد : ۱۹۸۴۱۷۲ سرخط اخبار

بعد از اینکه انتشار اخباری از افتتاح اولین "دیسکوی حلال" در عربستان بحث و جنجال بسیاری را به راه انداخت سازمان کل تفریح و سرگرمی این کشور از تحقیقات فوری خود درباره چند ویدیوی منتشر شده مرتبط با این پرونده خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سازمان کل تفریح و سرگرمی عربستان اعلام کرد که تحقیقات فوری خود را درباره چند ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از جریان یک فعالیت در شهر جده آغاز کرده است.

این سازمان در بیانیه خود تأکید کرد: طبق اطلاعات به دست آمده، فعالیت مذکور (Project X) برخلاف قوانین و مقررات قانونی بوده و سازمان کل تفریح و سرگرمی نیز مجوز آن را صادر نکرده است. در واقع این مجوز برای برگزاری فعالیت‌های دیگری صادر شده بود که مجوز گیرنده از این چراغ سبز سازمان و تمدید مجوز تا ۱۱ شوال ۱۴۴۰ برای ارتکاب این تخطی جدی و غیرقابل قبول سوء استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است: سازمان کل تفریح و سرگرمی به طور کامل در این باره شفاف سازی خواهد کرد تا بر تمایل شدید خود بر رد هرگونه نقض قانونی از این قبیل تأکید کند. همچنین این سازمان با لغو مجوز برگزار کنندگان فعالیت‌های مغایر با قوانین و تحویل آنها به مراجع مربوطه برای تکمیل مراحل قانونی، تمامی اقدامات قانونی در ارتباط با چنین مواردی را انجام خواهد داد.

بعد از دبی و بیروت مجموعه کلوپ‌های شبانه "وایت" اخیرا شعبه جدیدی در مقابل ساحل شهر جده افتتاح کرد، این کلوپ قرار است ساعت ۱۰ شب تا سه صبح به روی مردم باز باشد. همچنین ورود افراد زیر ۱۸ سال به آنجا ممنوع خواهد بود. طبق اطلاعاتی که فعالان منتشر کرده‌اند، عکس برداری و فیلم برداری در این کلوپ و نیز همراه داشتن موبایل ممنوع خواهد شد و ساحل مختلط می‌شود و افراد فقط باید با لباس خاصی در داخل ساحل حضور یابند.

در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده نوار ویدیویی از فرایند آماده سازی این کلوپ شبانه به همراه تصویری از آن منتشر شده و فردی که در این کلوپ کار می‌کند تشریح می‌کند، این کلوپ "کلوپ قابل احترام" برای خانوداه‌ها خواهد بود و اصطلاحا به آن "دیسکوی حلال" گفته شده است.

اما مدیر ارتباطات منطقه‌ای در شرکت "وایت" اخیرا به بی‌بی‌سی عربی گفت، این کلوپ با تمام ضوابط شرعی عربستان سنخیت و مطابقت دارد و به طور موقت در قالب جشنواره سالانه جده درهایش به روی عموم باز می‌شود و آن کلوپ نیست و کافه خواهد بود.

کلید واژه ها: عربستان سعودی


نظر شما :