سخنگوی وزارت خارجه درگذشت رئیس جمهور سابق مصر را تسلیت گفت

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۹۸۴۲۴۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر درگذشت محمد مرسی رئیس جمهور سابق و "برآمده از نخستین انتخابات بزرگ مردمی بعد از پیروزی نهضت مردمی مصر" را موجب تأثر و تأسف خواند.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به دیدگاه‌های ملت بزرگ و رشید مصر، درگذشت مرحوم دکتر محمد مرسی را به مردم، خانواده و بازماندگان و دوستداران وی تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای ملت بزرگ مصر موفقیت روز افزون آرزومند است.

محمد مرسی، رئیس‌جمهوری پیشین مصر عصر دوشنبه در هنگام برگزاری جلسه دادگاهی که برای محاکمه وی، ترتیب داده شده بود، درگذشت.


نظر شما :

گودرز ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۳
از دستگاه دیپلماسی ایران درشگفتم که با این اقدام چه مشکلی را میخواهد حل کند. از کی تا بحال اخوان المسلمین با ایران عهد اخوت بسته اند؟! داستان کنفرانس تهران و سخنرانی جنجال برانگیز مرسی درباره اسد و حمایت از گروه های افراطی که علیه سوریه میجنگیدند یا حکایت حمایت از عراق در جنگ 8ساله علیه ایران را فراموش کرده اند؟! مراودات پنهانی اخوان با هیتلر در جنگ جهانگیر دوم و ورود اخوان به لیست تروریستی مصر و برخی کشورهای منطقه و ... اکنون چهره منفوری از این تشکل در جهان ترسیم کرده که فارغ از درست یا غلط بودنش، برای ما در این شرایط حساس می تواند هزینه ساز شود. کاهش اختلافات تهران و قاهره و اراده ای که برای رفع تنش میان دو کشور و نزدیکی در مسوولان هر دو طرف بوجود آمده، می تواند با ارسال پیامی که نه منفعتی سیاسی را دنبال می کند نه حاصلی جز تشکیک و سوء تفاهم و ایجاد توهم برای طرف مصری در قبال رفتار ایران دارد، و نه در کاهش تنش در منطقه اثر می گذارد، در فضای کنونی امکان برقراری روابط احتمالی دو کشور مهم در منطقه را از بین ببرد. شکایت دختر محمد انورالسادات را از فیلمساز ایرانی بخاطر توهین به پدرش یادتان هست؟!..