در واکنش به سخنگوی سازمان انرژی اتمی مکرون: تا ۸ جولای فرصت داریم تا برای حفظ توافق هسته‌ای مذاکره کنیم

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۹۸۴۲۵۰ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که این تصمیم باعث تاسف او شده و فرانسه ایران را قویا تشویق به "صبوری و مسئولیت‌پذیری" می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به تصمیم ایران برای عبور از سطح تعیین شده برای تولید اورانیوم غنی‌سازی‌شده روز دوشنبه گفت: از این تصمیم ایران متأسفم اما پاریس به مذاکره با شرکایش و همچنین ایران ادامه خواهد داد تا از افزایش بیشتر تنش‌ها در منطقه جلوگیری شود.

مکرون در یک کنفرانس خبری با همتای اوکراینی خود در این باره گفت: از اظهاراتی که ایران امروز داشت تأسف می‌خورم اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرده است که ایران تعهداتش را رعایت می‌کند و ما نیز قویاً آن را ترغیب می‌کنیم تا صبور و مسئولیت‌پذیر باشد.

وی افزود: روزنه‌ای در حد فاصلِ زمانی حال حاضر تا ۸ جولای برای گفتمان بیشتر در راستای حفظ توافق هسته‌ای وجود دارد.

رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد: هیچ شکلی از گسترش تنش‌ها درست نیست، نه به ایران و نه به جامعه بین‌المللی کمکی نمی‌کند. بنابراین ما هر کاری بتوانیم با شرکای خود انجام خواهیم داد تا ایران را منصرف کرده و به شیوه قابل اجرایی برای مذاکره دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی روز دوشنبه در جریان بازدید نمایندگان رسانه‌ها از مجتمع آب سنگین اراک اعلام کرد: از امروز شمارش معکوس برای عبور از ذخیره ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده آغاز می‌شود و تا ۱۰ روز دیگر یعنی ۲۷ ژوئن (۶ تیرماه) از این سقف عبور می‌کنیم.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :