روسیه: اقدامات آمریکا دنیا را در آستانه رقابت تسلیحاتی قرار داده است

۰۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۵:۲۸ کد : ۱۹۸۵۷۱۴ سرخط اخبار

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت گفت اقدامات آمریکا دنیا را در آستانه یک رقابت تسلیحاتی کنترل‌نشده قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت بامداد جمعه (به وقت تهران) گفت که اقدامات آمریکا دنیا را در آستانه یک رقابت تسلیحاتی کنترل‌نشده قرار داده است. 

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد جمعه به درخواست روسیه و چین برای بررسی آزمایش اخیر یک فروند موشک کروز میان‌برد از سوی آمریکا تشکیل جلسه داد. 

«دیمیتری پولانسکی»، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل با اشاره به خروج آمریکا از «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد»گفت: «برای اولین بار در طول دهه‌های متعدد، بشریت فرصت این را داشت که از تقابل‌جویی روگردانی کند.»

او همچنین خاطرنشان کرد قبل از خروج آمریکا از این پیمان، مسکو و واشنگتن هر دو آن را به دقت اجرا می‌کرده‌اند، اما با گذشت زمان مشخص‌تر می‌شد که این معاهده‌، همانند سایر معاهده‌های منع تسلیحات برای آمریکایی‌ها خوشایند نیست.

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد بعد از خروج از پیمان «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» با روسیه یک فروند موشک میان‌برد کروز آزمایش کرده است. 

روسیه می‌گوید موشکی که اخیراً آمریکا آزمایش کرد قبل از خروج واشنگتن از معاهده «منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای» ساخته شده و بنابراین نقض مفاد آن بوده است. 

 «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه گفت انجام چنین آزمایش‌هایی نیازمند آمادگی‌های قبلی است و این به معنی آن است که واشنگتن قبل از خروج از معاهده موشکی اقدام به ساخت این سلاح‌ها کرده است. 

انتهای پیام/ 


نظر شما :