ایران: موشک‌های بسیار دقیقی داریم، اما رسانه ای نشده اند

۰۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰ کد : ۱۹۸۵۷۴۲ سرخط اخبار

به عقیده جانشین وزیر دفاع ایران، گذشت زمانی که ایران «شهاب۱» را تولید می‌کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع ایران، امروز ایران موشک‌های بسیار دقیق دارد که رسانه‌ای نکرده‌ است. 

سردار تقی‌زاده در اخرین پیشرفت تکنولوژی موشکی در ایران، خاطرنشان کرد: هر آنچه غربی‌ها به‌عنوان تکنولوژی تولید می‌کنند ما باید به‌روش خودمان مانند آن را طراحی کنیم.

تقی‌زاده با بیان اینکه کنترل برد موشک‌ها را محدود کرده‌ایم، اظهار کرد: در حد تهدیدات، موشک می‌سازیم و فعلا می‌دانیم تهدیدهای ما تا ۱۸۰۰کیلومتر است، اما دقت اصابت را بالا بردیم؛ گذشت زمانی که «شهاب۱» را تولید می‌کردیم، امروز موشک‌های بسیار دقیق داریم که رسانه‌ای نکرده‌ایم.

وی با تأکید بر این مطلب که در تکنولوژی‌های آمریکایی نقاط ضعف بسیاری را دیدیم، عنوان کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که سلاح‌هایشان قدرتمند است، ما ساعتی کارهای روزانه آن‌ها را رصد و سلاح‌های موثر را تولید می‌کنیم. سلاح ما بومی، خاص و مخصوص خودمان است، پهپاد آمریکا با سیستم کاملا داخلی ساقط شد و فهمیدند این آمادگی شعار نیست.

سردار تقی‌زاده با اشاره به صنایع زمین به زمین افزود: موفقیت روزافزون در این حوزه داشته‌ایم و موشک کروز نیز زمین به زمین است و امیدواریم پیشرفته‌تر از اینها را در دستور کار قرار دهیم و در موشک‌های ضدزره و ضدتانک و تسلیحات دریایی نیز در معرض تولید هستند و مجموعا 770 محصول سیستمی را کامل کرده‌ایم.

کلید واژه ها: موشک‌های ایران


( ۸ )

نظر شما :