تحریم‌های ظالمانه بیشتر بر معیشت مرزنشینان تاثیر گذاشته است

۰۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۹۸۵۷۶۱ سرخط اخبار

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: تحریم‌های ظالمانه بیش از پیش روی وضعیت معیشتی مرزنشینان تاثیر داشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: تحریم های ظالمانه بیش از پیش روی وضعیت معیشتی مرزنشینان تاثیر داشته، از این رو خواستار بازگشایی مرزها و ساماندهی معابر غیررسمی (کولبری) هستیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری خطاب به معاون اول رئیس جمهور، بیان داشت: حدود 480 نفر از کارگران در حوزه انتخابیه حدود 6 ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و تعدادی از آن ها به صورت ظالمانه اخراج و یا با نیروی غیر بومی جایگزین شده اند که این اقدامات تنش زا است و باید پیش از سفر جهانگیری در پایان هفته برای بازدید از این سد ساماندهی شود.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه خواستار آسفالت راه های روستایی حوزه انتخابیه خود و ایمن سازی جاده های پیرانشهر، سردشت و مهاباد شد.

خضری همچنین خطاب به وزارت آموزش و پرورش خواستار اعمال مدرک فرهنگیان برای ارتقای افزایش سطح تحصیلی شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اعمال ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه برای احقاق حقوق بازنشستگان مناطق عملیاتی ضروری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر بهداشت نیز خواستار اتمام احداث بیمارستان جدید شهر پیرانشهر شد.

کلید واژه ها: تحریم ایران


نظر شما :