ظریف: امکان مذاکره برای بازنگریِ مفاد برجام وجود ندارد

۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۹۸۵۹۳۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که تهران هیچ مذاکره‌ای در زمینه بازنگری مفاد برجام انجام نخواهد داد و اصلا امکان آن وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد جواد وزیر خارجه ایران در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که تهران هیچ مذاکره ای برای بازنگری در برجام انجام نخواهد داد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، ظریف در ابتدای دیدار خود با سرگئی لاوروف امکان بازنگری درباره برجام را رد کرد و در زمینه باز کردن «جعبه پاندورا» هشدار داد. 

وی افزود: مساله بازنگری در برنامه جامع اقدام مشترک(JCPOA) نیست، چرا که همانطور که می‌دانید ایران و روسیه از همان ابتدا در مذاکرات منتهی به توافق حضور داشتند و امکان اینکه این جعبه پاندورا باز شود و دوباره آن را ببندیم وجود ندارد. 

وزیر خارجه کشورمان که یک شنبه شب برای رایزنی با مقامات روس درباره برجام وارد مسکو شده در بدو ورود به روسیه گفت: نیاز است درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه با دوستان روس صحبت کنیم. آقای اردکانیان (وزیر نیرو) رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه در اینجا حضور دارند که درباره روابط دوجانبه با طرف روسی صحبت می کنند.

وی افزود: بنده هم علاوه بر بحث‌های دوجانبه‌ای که درباره همکاری‌های دوجانبه داریم، درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو خواهم کرد. بحث سوریه را داریم و در آستانه اجلاس آستانه در ترکیه هستیم و نیاز است در این خصوص هماهنگی شود، درباره بحث یمن و تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه و تحولات جدی که در افغانستان در جریان است نیز نیاز است گفتگو داشته باشیم.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف


نظر شما :