همراهی اروپا با آمریکا در تحریم‌ها ما را مصمم به اجرای گام‌ سوم کرده است

۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۷ کد : ۱۹۸۵۹۴۹ سرخط اخبار

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: برای تهران پذیرفتنی نیست که اروپا در راستای تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی کند.

اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره اجرای گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: متاسفانه اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام با آن که تعهداتی را به جمهوری اسلامی مبنی بر اجرای برخی وظایف داده بودند، اما این قول آنها عملی نشده است.

وی افزود: اروپایی‌ها قرار بود ضمن خرید نفت از ایران و ارائه خدمات پولی و بانکی به جبران خروج آمریکا را از برجام کنند، اما نه تنها همراهی و همکاری با جمهوری اسلامی نداشتند، بلکه متاسفانه بیشتر با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: مشارکت اروپایی‌ها با آمریکا در اجرای تحریم‌ها و تاثیرگذاری بیشتر آنها برای تهران پذیرفتنی نیست و نمی‌توانیم بپذیریم اتحادیه اروپا هم در عدم خرید نفت از ایران و عدم فروش دارو و برخی تحریم‌های دیگر همراهی داشتند که این موضوع هم موجب گلایه‌های تهران شده است.

عباسی گفت: وقتی ما می‌بینیم طرف مقابل کینه و دشمنی زیادی را علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته است و حتی به ظاهر اعلام کرده که تغییر رویه داده اما ما در مقام عمل چنین چیزی را ندیده‌ایم، ضمن اینکه چنین رفتاری هم در آنها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: اجرای گام‌های اول و دوم کاهش تعهدات ایران در برجام فرصت ایران به اروپا بود تا در زمینه اجرای تعهداتش در قبال جمهوری اسلامی بازنگری کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: اگر اروپایی‌ها تعهداتشان را عملیاتی کنند ما می‌توانیم به تعهدات قبلی خود بازگردیم، اما وقتی ما امیدی به طرف مقابل نداریم، قطعا باید مشکلات خودمان را حل کرده و گام‌های سوم و بعدی را هم برداریم.

کلید واژه ها: اروپا ایالات متحده امریکا برجام


( ۱ )

نظر شما :