حماس: مقاومت ما مشروع است؛ اسرائیل باید در لیست تروریسم قرار بگیرد

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۸ کد : ۱۹۸۶۰۴۴ سرخط اخبار

سخنگوی جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد بر اساس عرف و قوانین بین‌الملل، مقاومت این جنبش مشروع است و رژیم صهیونیستی است که باید در لیست تروریسم قرار گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد الشولی» وکیل حماس در مسأله حذف نام حماس از «لیست تروریسم» کشورهای اروپایی اعلام کرد، دادگاه بدوی در لوکزامبورگ به نفع حماس رأی داده و حکم مربوط به تروریسمی نامیدن حماس را باطل دانسته است (جزئیات بیشتر).

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش فلسطینی حماس تصمیم این دادگاه اروپایی را ارج نهاد و اعلام کرد: این تصمیم، گامی مثبت برای یاری مسأله عادلانه فلسطین، پایان دادن به ظلم علیه ملت ما و حقش در مبارزه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، وی تصریح کرد: جنبش حماس بخشی اصیل از ملت فلسطین است که در انتخاباتی شفاف پیروز شد و قرار گرفتن این جنبش در لیست تروریسم، ظلم است.

القانوع تأکید کرد: مقاومت ما بر اساس عرف و قوانین سازمان‌های بین‌المللی، مقاومتی مشروع است و تروریستی دانستن حماس یا هر جنبش مقاومت فلسطینی دیگر، ظلم به ملت ما و مبارزه عادلانه آن علیه اشغالگر است.  

وی افزود، این رژیم صهیونیستی است که باید در تمام سازمان‌ها و محافل بین‌الملل تروریسم معرفی شود زیرا این رژیم مرتکب جنایت‌های ضد انسانی زیادی شده؛ از اشغال فلسطین و اخراج ملت آن گرفته تا کشتارها و جنگ‌هایی که علیه این ملت راه انداخته است؛ همچنین باید به ادامه محاصره نوار غزه، کرانه باختری و قدس نیز اشاره کرد.

القانوع تصریح کرد: حماس و جنبش‌های مقاومتی فلسطین باید در لیست شریف‌ترین و نجیب‌ترین جنبش‌های آزادی‌خواه جهان قرار بگیرند.

وی در پایان بر ادامه دفاع از ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی تا آزادی این ملت و احقاق حقش در ایجاد دولت مستقل فلسطین تأکید کرد.

کلید واژه ها: حماس


( ۱ )

نظر شما :