کاندیدای جانشینی آمانو: تلاش خواهم کرد با هرگونه تصور متعصبانه درباره ایران مبارزه کنم

۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۱ کد : ۱۹۸۶۳۶۱ سرخط اخبار

کاندیدای مقام مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر داوری بی‌طرفانه این نهاد درباره ایران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نشنال، رافائل گروسی، کاندیدای جانشینی یوکیا آمانو برای سمت مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با توجه به کاهش تعهدات برجامی ایران گفت که بهترین اقدام از سوی آژانس این است که یک داور بی‌طرف باشد.

این سفیر آرژانتینی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شصت‌وسومین کنفرانس عمومی این نهاد در وین به نشنال گفت که آژانس باید درباره آن‌چه نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران خوانده می‌شود، بی‌طرفانه قضاوت کند.

گروسی گفت که وی تلاش خواهد کرد تا با هرگونه «تصور متعصبانه» در زمینه تعامل با ایران، مبارزه کند.

وی در این باره گفت: آژانس با این مورد به گونه رضایت‌بخشی سر  و کار داشته است. این یک فعالیت تحقیقی و بازرسی است که با نظریه سنخیت ندارد.

این مقام آرژانتینی افزود: کار ما کشف کردن، رسیدگی، نظارت و راستی‌آزمایی و بیان راستین این‌هاست و من به این نقش به شدت اطمینان دارم.

گروسی علاوه بر این گفت که آژانس «ابزار هوشمند شفافیت» است و این تنها کرونل فروتا، مدیر کل موقت آژانس است که می‌تواند به سوال‌ها درباره ماموریت هیئت اعزامی آژانس به ایران، پاسخ دهد.

وی با اشاره به این که اگر برای سمت مدیر کلی آژانس انتخاب شود، این نهاد وقایع را همچنان همان‌ گونه که هستند گزارش می‌دهد، گفت: سری بیانیه‌هایی که درباره ایران ارائه می‌شوند واضح بوده و آژانس موظف است آن‌چه را مشاهده کرده و به آن رسیدگی می‌کند، گزارش دهد.

گروسی همچنین بر ضرورت همکاری با ایران در صورت انتخاب شدنش اشاره کرد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :